Bio....


... blev det minsann igår kväll, vi såg Lejonkungen.
Jag hade mina funderingar om hur den skulle vara men blev lite överraskad att den var så bra.
Det är exakt samma handling som i originalet för 25 (!!!) år sen.
Ofattbart att det gått 25 år sen Lejonkungen kom, jag sydde en tavla till italienskan med Simba på för hon älskade den.

Än mer ofattbart att det ser alldeles verkligt ut med alla "levande" djuren, ibland vet man inte om det är verklighet eller fejkat.
Bara när djuren "pratar" som man inser att det är fejk men det är galet hur dom kan få till det.
Alla replikerna är exakt samma sånär på 5-6 repliker.
Tro mig, jag kan varenda replik i filmen, undra hur många ggr jag sett den med barna?? 😄
Likaså handlingen är densamma, bara litelite ändrat på 3-4 ställen, förmodligen för att hänga med i utvecklingen efter 25 år.

Vi såg versionen med eng tal å sv text, kul att höra den på originalspråk.
Fågeln Zazu görs av en knastertorr engelsman (jag tror det iaf, sanslöst kul ibland 😄) men visst, när Scar "pratar" då är det Rikard Wolff man tänker på.
Han gjorde ju rösten i sv version för 25 år sen så exeptionellt bra att det finns ingen jämförelse.
Väl värd att se även för gamlingar som oss så den kan jag rekommendera.

Denna dag började med att jag gav mig ut i blåbärsskogen men icke ett blåbär att finna.
Nu har jag rört mig på en sträcka av 1 km-1.5 mil hemifrån å det finns ingenting så jag får bittert inse att det blir inga blåbär för mig i år.
Hade hoppats på 8-10 L iaf men så är det.
Får se nästa gång jag åker hemåt, om det finns några i Rällaskogen men å andra sidan tar det tid, tid som sällan finns när man är därhemma.

Men jag bytte om, åkte in till stan på torghandel å för att strosa runt lite.
När jag jobbar, då orkar iaf inte jag att bara gå å ströglo, då vill man hem så jag passade på idag.
Finns ju blåbär att köpa på torget men det får vara, det är om det finns nån uppköpare som säljer direkt från nån bil.
Vet att dom gör det hemmavid men här har jag ingen tidning där sånt står.
Några tomater, Västeråsgurka å 2 olika ostar från ostbilen blev det.

Lagade smörrebröd när jag kom hem till lunch å nu står en blåbärskaka i ugnen av de 2 dl blåbär jag hittade i måndags när jag var ute.
Blir italienskt ikväll, fylld pasta, bacon, babyspenat, tomat, pesto.
Gjorde ju säsongens 1a Lufsa igår å förbrukade ½ pkt fläsk så imorrn blir det fläsk med löksås på resten av fläsket.
Fre blir det grillade fiskspett -räkspett, sallad å vitlöksbröd.
Lör blir det grillade baby back ribs å klyftpotatis.
Sön blir det nog kebabgryta då han måste ha matlåda på måndag.
För då tar vardagen vid igen med jobb, matlåderejs å allt annat......





HA EN BRA KVÄLL !!!



Kommentarer

Populära inlägg