Sensommarblues.......


Sensommaren är här..... 💗
Man kan ana förändring i luften, en doft av sensommar å jordig höst 💗
Lite klarare, lite friskare, lite krispigare luft......
Sista stora semesterhelgen, lite är kvar nästa vecka sen är det obönhörligen slut för sommaren 2019.
En del båtar kvar, dock glest i inre gästhamnen.
Strand har sommarfinal ikväll, som givet med Rydell & Quick.
Sen blir det tyst å stilla i stan till Skördefesten drar igång.


Det bästa med att åka bort är att komma hem 💕
Som sambon sa, det är nyttigt att åka hemifrån, både inrikes å utrikes, se hur andra lever, se andra relationer å inse hur otroligt bra man har det hemma 💗


Vi har haft 3 dagar där hemma men igår vid 19 tiden gav vi oss åter till Småland.
Alternativet hade varit att åka idag tidig förmiddag för att undvika köerna men då kunde vi lika gärna åka igår kväll.
En skön känsla att komma hem....
Det tog ett par år men nu kan jag säga att detta är "hemma" för mig....
Öland å Borgholm är å kommer alltid vara "hemmahemma" men detta är hemma för mig nu.
En ljuvlig känsla i onsdags förmiddag när vi rullade in på uppfarten, grönt å lummigt, frisk, klar luft..
Lika skönt att komma hem igår, nu är vi hemma efter allt resande.
En ljuvlig känsla att få krypa ner i vår säng igår kväll, att man är hemma.
Jag har sovit så otroligt skönt inatt, från 23 tiden igår till 7.30 idag med ett snabbt uppvak runt 5.30 tiden men jag somnade om.
När jag sov så innerligt sist vet jag inte........ 

Jag är innerligt tacksam att jag är ledig några dagar till tills fre kväll, sen jobbar jag lör-sön.
Att jag kunde få ersättare på jobbet å att chefen godkände det annars skulle jag börjat jobba imorrn.
Bara få vara hemma å koppla av efter allt resande.
Just nu blir det inte den vilan där hemma då föräldrarna är rätt dåliga.
Pappa var så dålig så vi fick hembesök av läkare i torsdags då han inte klarar av att gå ut till en bil å köras iväg.
Mammas altzeimers går i vågor men dom ska försöka smyga in mer å mer hjälp till dom så det är en del pass på dom när vi är hemma.
Men man får en paus då å då, gå en sväng på stan, hem till lägenheten nån timme så går det.

Idag blir att komma i ordning här hemma.
Prio ett är att ta hand om alla kläder, både packningen för sista dagarna å ren tvätt.
Sen får jag sätta mig att skriva inköpslista, av förståeliga skäl så finns det inte mycket i kylen.
Vi har ju ätit hos mina föräldrar när vi varit hemma, antingen har syrran el jag lagat maten, vår moster var där ett par dagar oxå å hjälpte till.
Så det är 14 dagar sen jag lagade mat här hemma å vi tömde ju allt vi hade, det lilla som var kvar tog vi med oss.
Men det tar ju till helgen innan jag behöver börja tänka på matlåderejset igen å det är skönt.

Vi ska oxå se på ny bänkbelysning till min lägenhet, den har ju gett upp.
Å då jag börjat dricka cappuccino så ska jag se efter en cappuccinomaskin så jag göra egen.
Man märker att kvalitén varierar på cafeérna, en del är mjuka å krämiga, andra fräna å räliga.... 😖
Men lill-loppan hon sa: det var nog inget fel på cappuccinon mamma lilla..... det är nog dig det är lite fel på.... 😄😄😄

Ska ut i blåbärsskogen oxå men kanske inte idag, det mörknar på himlen redan nu.
Se ifatt 1 program av Badhotellet å 2 program av Sjuksystrarna på Fredenslund...
Men jag får börja med Badhotellet då nästa del är ikväll, det andra kan jag se mån-tis om jag vill.

Men jag ska försöka att inte göra mer än vad jag behöver utan bara koppla av, njuta av att vara ledig hemma...
Jobbar man å har lediga dagar då har man oftast en del att fixa men nu kan jag "bara vara".





HA EN SKÖN SÖNDAG !!!







Kommentarer

Populära inlägg