Torsdag......





.. har det blivit å snart har halva augusti passerat....
Tyvärr har denna dagen tillbringats med att sova till ca 13.30.
Hade en tung huvudvärk hela eftermiddagen på jobbet igår å när jag kom hem eskalerade det.
Jag låg däckad i soffan hela kvällen, det var ett fantastiskt väder, hela Torsjön glittrade å det enda man orkade var att ligga i soffan.... 😖
Hade planerat att ut å gå, ta hand om tvätt, laga mat, duscha men icke nånting blev det.

Tog min nya migränmedicin vid 21 tiden men det tog länge innan jag somnade, kanske framåt midnatt.
Så när klockan ringde idag insåg jag att jag orkade inte jobba så jag fick meddela chefen.
Jag vet att jag satte dom i klistret men det gick inte, inte idag... 😖
Längesen jag hade så grym skallavärk men man får vara tacksam att det är bättre nu än innan.
Så jag sov till 10 tiden, var uppe, åt lite frukost, plockade åtminstone ihop tvätten men la mig vid 12 tiden å sov till 13.30 ungf.
Sambon hade hunnit åka iväg för sista jobbkvällen denna veckan så jag har varit ensam resten av dagen.
Har väl mina misstankar att det är nya medicinen som gjorde mig så trött, jag har nog inte haft den innan.

En kort tur till affären har det blivit, annars så har jag vilat framför tv'n.
Men nu har jag duschat iaf, ätit lite kvällsmat så imorrn ska jag jobba, är ledig i helgen.
Dessutom fick jag veta igår att jag förmodligen får avslag på ansökan om högriskskydd för migräniker som jag ansökte om men visst ska jag överklaga.
Men chansen att få det är minimal.....
Det innebär att f-kassan går in å betalar 1a sjukdagen för man inte ska drabbas ekonomiskt vid migrän, att man slipper karensdagen.
Så många timmar å dagar av livet som går till spillo när man är migräniker, dagar man aldrig får igen....

Gårdagen började rent åt helvete 5 min efter att jag klev upp när jag drog ner kaffekannan till kaffebryggaren i golvet å den gick i miljoner bitar...
Å så huvudvärken som extra krydda på det lite sneare..
Så idag har jag beställt en ny av en återförsäljare för det är en snofsigare version än en vanlig tradig bryggare så att hitta nån på loppis är uteslutet.
Den morgonen kostade mig trehundratrettienspänn..... 😖😖😖

Karl-Oskardagarna har dragit igång så smått i stan.
Vi fick "Magasinet", Växjös gratistidning idag så där fanns full täckning av vad som händer.
Italienska matmarknaden ska jag kolla, brukar finnas en del annan mat oxå.
Ett Karnevalståg går genom stan på lördag vid 13 tiden.
På kvällen spelar Jay Smith på Stortorget kl 23.30, han skulle jag vilja se.
Han vann tydligen Idol 2010 men har ett countryrocksound, lyssnade lite via Youtube idag.

Annars finns inte mycket i musikväg för oss, det är Jill Johnsson imorrn kväll på RIX FM festivalen.
Men det är ett helt gäng andra artister som ska ha tid oxå så i bästa fall spelar hon kanske 4-5 låtar, finns heller ingen tid angiven när hon går på scen.
Tyvärr verkar det bli en riktigt blöt tillställning, stora mängder regn är förutspådd att dra över oss lör-sön.

Så vi drar till Mörrum imorrn kväll för att spinna loss till världens bästa Blender !!!
Jag är hemma runt 17 tiden så det blir att äta lite, fixa till sig å dra iväg på mindre än 2 tim.
Tar ungf 50 min att köra dit oxå å det börjar kl 20.
Så dansar vi så länge vi (el jag) orkar, han e ju ledig imorrn.
Wahlströms skulle spelat på söndag i Mörrum men fick ställa in pga sjukdom.
Men dom kommer till klubben i nov så då får vi dansa till dom.
Om 2 veckor, på årets sista sommardag så spinner vi loss till bästa LK i Kärrasand, på dagen en månad sen dom var hemma i Bghm 😊
Ska bli skoj att träffa dom igen !!

Nu får det bli lite tv å sen sängen så hoppas jag att jag är återställd imorrn....

Bästa Blender, 
Slå på kaffet !!
 

HA EN BRA KVÄLL !!!

 

Kommentarer

Populära inlägg