Söndag.....


.... har det blivit å jag har mjukstartat med jobb i 2 dagar.
Så värst rostig var jag inte (man inbillar sig så mycket...) så det har gått bra.
Rätt mycket igår, folk shoppade väl inför jobb å skolstart men idag har det varit rätt lugnt.
Jag insåg igår att det är 1a gången på 21 år som jag inte har ett barn som ska återgå till skolan.
TJUGOETT ÅR !!!
Helt ofattbart att det är 21 år sen italienskan började skolan.
Då var lill-loppan en pyttebäbis bara 💕

När italienskan slutade 9an på försommaren så började lillebror skolan följande höst.
Då tänkte jag......herregud, nu ska han igenom alla åren som hon precis har avslutat å nu har han tagit studenten.
Vart tog dom åren vägen???!!!
Å ena sidan skönt för dom att skolan är gjord, men vemodigt att man är så gammal att man bara har vuxna barn 😢
Men så är tidens gång, intet nytt sker under solen.... 💗

Jag var riktigt risig igår kväll, ont som f-n i halsen, trött å tung i huvudet, ont i kroppen.
Men som tur var så är jag betydligt bättre idag, jag vill inte bli sjuk.
Det vill man förvisso aldrig men iaf...
Kebabgrytan är gjord, riset kokar i riskokaren, sen får jag bege mig åter till Växjö för att plocka upp lill-loppan + kompis vid tåget, dom ska hälsa på ett par dagar.
Dom har semester å jag är ledig mån-tis, får se vad dom vill hitta på följande dagar.
Men jag kommer ha skavsår i öronen av deras tjatter när dom åker hem igen på tisdag 😄

Jag har lagt in gurkan jag köpte häromdagen på torghandeln men jag tror nog jag håller mig till mat å bakning å nån chutney å lite blåbärsplock (när det finns blåbär vill säga..)
Hålla på med sånt är inte min grej riktigt... 😖
Får se om det är ätbart eller om jag får slänga allt.

Sambon återgår till jobbet imorrn han oxå men han får mjukstart med 4 dagars kvällsskift.
Men nu är nog riset klart....

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg