Sista...





...... söndagen i augusti är här, nästa söndag har september trätt in...
Lika ofattbart varje år hur fort månaderna å framförallt sommaren drar förbi.
Hade en mycket hektisk fredag på jobbet, märktes att det var både löning + fredag, då festade dom till det 😊
Jag hade plockat i ordning allt så det var bara att byta om å sätta sig i bilen å åka hemåt ön.
Det hann nästan bli mörkt innan vi var hemma, nu mörknar kvällarna allt tidigare.
En snabbvisit hos mina föräldrar, lämnade bullarna å lite annat så åkte vi hem till lägenheten.

Jag var sjukt trött igår morse, det var en jävligt lång startsträcka igår innan jag kom igång i kroppen 😖
Det tog flera timmar, jag var så fruktansvärt stel å öm i kroppen, det får nog bli ett telesamtal till vc å kanske ett nytt besök hos den läkaren jag var hos i slutet av juni.
Jag fick ju en tablett mot smärta å stelhet å den gav jättebra effekt i början men nu tycker jag inte den ger så mycket.
Den finns i olika styrkor så kanske man kan gå upp en styrka å se om det funkar.
Sen får jag ge mig en spark in da a** å skärpa mig med kosten, har slarvat en del sista 3 veckorna å så försöka träna lite mer än nån gång då å då.

Men det var ett gudomligt väder igår morse å det höll i sig hela dagen till sena kvällen.
Det var storloppis i stan, totalt knökpackat med folk å säljare på Storgatan, dessutom bondemarknad på torget med djur, traktorer å mycket försäljning av mat för den som var intresserad.
Så handlarna, både privata å affärerna hade nog en alldeles lysande dag.....
Fick upp en bänkbelysning iaf, han behöver en bättre borrmaskin så den andra får vara till nästa gång.

Jag har rensat ut massor av kläder, fina jackor ska jag försöka sälja men jag har en hel bag full med kläder som bara ska till textilåtervinning.
Jag kan inte ha dom längre å de är för dåliga för att säljas-skänkas vidare å så har modet ändrats på 10-15 år sen jag köpte dom.
Har 2 duntäcken modell äldre jag ska försöka sälja, synd att jag fick veta om loppisen igår så sent så jag inte hade en chans att få ihop det å kunna stå där men så är det.
Kanske blir nån loppis man kan stå på i Småland under hösten.

Lagade middag hos mina föräldrar, lax i ugnen så nu har dom rester att äta nån annan dag å vi har matlåda.
Idag blir det köttfärslimpa så kan dom bara koka potatis å göra sås, vi åker väl under eftermiddagen.
Har tyvärr inte sett nåt av mina barn, lill-loppan är bortrest å sonen har vet jag inte var han är 😟

En riktig tjockdimma imorse när vi vaknade men nu kommer solen fram.
På Småland har det varit höstväder i 3 veckor men här är det ftf full sommar....
När vi har fått 10-20 mm regn var å varann dag så har det knappt kommit en droppe här, deras gräsmatta är totalt upptorkad.
Vi hade +25 igår, ett ljuvligt sensommarväder å det var det på Småland oxå.
Vi tog cyklarna å cyklade runt igår kväll, satt nere i hamnen å såg solen gå ner.
Men så rååååkade vi cykla förbi Pappa Blå å det luktade så gott, jag blev grymt sugen på vitlöksbröd å ett glas rött vin så vi slank in.
Men sambon tyckte vi kunde dela en pizza istället så det gjorde vi.
Så galet gott det var !!!!
Å som dessert en cappuccino å Irish coffé  😊






Men nu får det bli tvättstugan å sen upp till ICA å köpa morgonfrallor 😊

HA EN FIN SÖNDAG !!!


Kommentarer

Populära inlägg