En sån....





......... dag å kväll det har varit idag 😄
Ett riktigt va-va-woom väder !!!
Då det inte blev så mycket att njuta av solen hemma i helgen, det var så mycket annat som skulle fixas så lovade jag mig själv att icke slösa bort en minut idag om det var lika varmt å det har det varit.
Jag slutade tidigt idag, redan 15.30, en snabb sväng till Kupan för att lämna en barnmatta å ett par paljettsneakers (hur FAAN tänkte jag där när jag köpte dom??!! 😕😖 ) å sen åkte jag direkt hem.
På med bikinin å åt ut i solstolen å där satt jag i 2 tim, slumrade en liten stund, så gott så 😊

Men när solen började försvinna så drog jag på mig träningskläderna å gav mig ut på en lång, rask pw, 6.4 km på dryga timmen.
Jag hade packat badkläderna å slängt in i bilen så jag var inne å tog ett glas vatten å sen körde jag runt till badplatsen i Ingelstad.
Som bekant kan man gå i från tomten men det är lite meckigt å med min dåliga balans  att klättra på stenbumlingarna så valde jag att köra runt, jag skulle ändå handla lite i affären.

Mja-ha-ja..... just där å då kändes det väl inte som en heeeeelt optimal idé om jag så säger men väl i vattnet så var det jätteskönt !!!
Jag var inte helt ensam, en pappa å 2 småkillar var där, ett äldre par kom oxå så det var fler än jag som var sugna på kvällsbad.



Jag röjde ju ur en hel massa grejer därhemma i helgen som jag tagit med hit.
Innan jobbet idag så åkte jag till textilåtervinningen med alla gamla
kläder som skulle slängas, lite sänglinne å gamla handdukar.

Efter jobbet så var jag ju på Kupan med en barnmatta å skorna men det var lite tungt att lämna barnmattan........
Dom var inte så gamla när jag köpte den, den har dom lekt mycket på men man kan inte spara saker av sentimentala orsaker 😢
Men jag har inte börjat sorterat det andra, det är sånt som blir kvar när man tar sig en frikväll som ikväll.
Men jag får börja ta tag i det imorrn iaf......

Ska lämna 2 par vita sneakers till Stadium, dom tar emot gamla skor å lämnar till dom som behöver.
När jag beklagade mig över den stackarn som skulle få mina gamla löparskor som var rätt utgångna så sa killen som hjälpte mig:
Att för den som inga skor har är det guld värt...... 
Å det har han ju rätt i så dom skorna ska läggas i en påse å lämnas imorrn.
Stadium outlet tar inte emot begagnade skor, bara huvudbutikerna så ni tänker på det.
Jag återvinner rätt mycket men jag står inte å delar på smörpaket å dyl men metall-plast-papper-glas-textilier mm är så enkelt att lämna vid en åvc.

Ska lägga upp övr kläder å prylar på facebookloppis å försöka sälja lite.
För 10-12 år sen var jag en slank timglasformad dancingqueen, sådär 63-64 kg, som kunde ha lite spejsade kläder.
Idag är man en trött, lönnfet medelålders Heffaklump å så har väl modet ändrat sig lite på dom åren.
När jag i helgen beklagade mig över den uteblivna solbadandet så tyckte sambon att jag hade väl solat färdigt för i år??
Nä.....se det har hon inte.... finns inget effektivare än en solbränna för att maska trötthet, både fysisk å psykisk.

Lång dag väntar imorrn, sen får det bli shopping av både mat å lite annat efter jobbet.
Kylen ekar rätt tom efter helgen så det behövs påfyllning.

HA EN BRA KVÄLL !!!

Kommentarer

Populära inlägg