Det.....


.....har varit tuffa dagar med värmen.
Det var varmt i måndags men inget mot igår, jag höll på å svimma på jobbet.
Hjärnan var helt mosig, jag orkade knappt tänka.
Å uppenbarligen så var det fler än jag som var sån.....

Det inträffade 2 större olyckor på 27an i närheten av vårat .
Den 1a på morgonen när jag körde till jobbet, 800 m norrut på exakt samma ställe som sambon smällde grisflocken i september förra året så jag trodde faktiskt att det var nåt sånt.
Men det var kollision mellan 2 bilar, hur vet jag inte.
Bärgningsbilen kom precis fram när jag passerade så det hade nog hänt runt 7 tiden.

Den andra var vid 13.30 ca, bara strax bortom grannens norrut, ca 100 m från vårat.
En idiot skulle köra om i UPPFÖRSBACKEN när han (garanterat en man...) fick möte, skulle slänga sig in mellan 2 bilar å hann inte.
Jag vet det därför att sambon var på väg till jobbet å blev ögonvittne till det hela.
Hur i helvete tänker folk??!!!!
Jag har sett så många idiotkörningar sen jag flyttade hit så man blir mörkrädd.
I måndags när jag körde hem efter att ha badat så måste jag göra vänstersväng från 27an in på vår uppfart.

Framför mig låg en traktor som många körde om å jag hade en bil som närmade sig bakom.
Jag vet inte varför men jag hade stenkoll på honom i backspegeln.
Jag blinkar i MYCKET god tid å sänker farten i god tid men han hetsar bakom.
Han trodde nog i sin enfald att jag skulle köra om traktorn men körde (i hans tycke) så jävla långsamt att han inte iddes vänta utan skulle precis påbörja en omkörning när jag gör mig klar att svänga vänster in till oss.
Jag hade stenkoll å förberedd på att bromsa men jag blir så förbannad på folk, dom är så jävla kåta på att köra om att dom riskerar allt.

På väg hem från jobbet så gör jag ju högersväng in till oss.
Jag blinkar i MYCKET god tid men folk kan faan inte hia sig utan MÅSTE köra om innan jag ens svängt in även om det kommer mötande.
Inne i Växjö är det trafikolyckor varje dag, både i måndag å tisdags så blev cyklister påkörda.
Cyklisterna kör som dårar med proppar i öronen, bilisterna kör som dårar så det är inte konstigt.

Igår körde jag Mörners väg på väg hem från jobbet, jag blev omkörd mellan 2 rondeller !!!!!!
Han hann bara precis in framför mig innan vi var framme vid refugen....
Får vilken idiot som helst körkort??!!!!
På morgonen borde 95% av alla bilister asa upp röven 10 min tidigare från sängen så slipper dom utsätta andra för livsfara.
Jag blir så trött på folk så man blir helt matt.....

Idag har varit rätt varmt, det åskade rejält i eftermiddag så pass att delar av elen slogs ut i Växjö, dock inte hos oss.
Trots att det inte var direkt strålande sol så blev det en stund i solstolen efter jobbet å en slummer till det 😊
Städat i ordning i hallen å på min skohylla i garderoben, gav ju skor till bättre behövande igår via Stadium.
Men så råååkade ett silikoninlägg följa med in i dammsugaren så det får vi  plocka bort när påsen ska slängas.

2 långa dagar väntar på jobbet så hoppas jag på strålande väder på lördag.
Då blir det grymma bilar, morrande V8or å rock'n'roll all night looooong~~~~~~~~

HA EN BRA KVÄLL !!!


Kommentarer

Populära inlägg