28e dec.....

 

Sådär 3.5 dygn kvar av året..... Det är skrämmande hur fort ett år går, alltid lite ödesmättat tycker jag med nyår, att avsluta det gamla å man vet inte vad det nya har att ge. Men en sak är säker, sämre kan det ju inte bli, inte på nåt sätt....

Well, vi are back in Småland again...... Tyvärr fick jag ett bryskt uppvaknande igår, jag hade precis vaknat vid 8.30 när pappa ringde å sa att mamma ramlat i sovrummet. Så det blev ett himla sjå med hemtjänstpersonal som fick hjälpa henne upp, vi vågade inte om hon hade brutit sig utan överlämnade till de som kan saken bättre.  Som tur var så bröt hon inget men hon kommer vara mörbultad ett tag framöver.

Åkte hemåt vid middagstid, det blåste utav h-e kan jag säga. Hastigheten var sänkt på bron till 50 km, vi kände av det lite men det klart att höga fordon har ju mer vindfång å är känsligare så därav den låga hastigeheten. Såg en massa skräp på vägen som blåst ner så nog hade det stormat rejält. Väl hemma var det varmt å skönt som tur var, man vet ju aldrig när man åker bort 3-4 dagar med ström å annat.

Vi hade ju bara hälften med oss tillbaka så det var snart upplockat. Middag blev taco's, idag är det nästan svensk husmanskost 😄 Vi tittade på Lasse Åberg- En störd nörds börd... 

NU HAR JAG EN DIAGNOS !!!! 😄 Jag visste väl att det fanns en diagnos som passade mig, en konservativ, bakåtsträvande traditionalist  😄 Neofobi !! En skarp misstänksamhet mot allt som är nytt å ny teknik mm. En viss dos av neofobi är synnerligen hälsosamt å friskt, ba' så ni vet det 😄 Man ska inte gå allt som är nytt som man ser å hör 😉

Tittade på Sällskapsresan som följde därefter, lika bra varje gång man ser den 💖 Flera av skådisarna i den filmen som är borta idag: Kim Anderzon, Jon Skolmen, Roland Jansson, Magnus Härenstam m fl . 40 år sen den släpptes, 40 år senare så håller den fortfarande 😊

Denna dag har inte innehållit så mycket mer än betalat räkningar å sovit på förmiddagen. Jag är alltid trött när jag kommer hemifrån, att ha en Alzheimers sjuk person när man själv är hjärntrött är oerhört stressande för hjärnan å kroppen. Hur pappa orkar förstår jag inte...  Finger- handleder ömmade rejält igår, det är mycket handdisk då dom inte har diskmaskin där. Men så är det, kan vi underlätta för honom då å då så får det vara så.

Har inte en bloody susning om vad vi ska äta till middag idag, det är blankt i hjärnan. Nåt enkelt efter julmaten å innan Nyårsfestlighet får det bli.

HA EN BRA DAG !!

Kommentarer

Populära inlägg