Anna.......

...... -dagen är här. Å med det så ska lutfisken läggas i blöt för den som åtnjuter sådant. Jag gör det icke, har svårt för både doft å konsistens så jag fick alltid köttbullar å prinskorv å dyl när mina föräldrar åt det juldagen. Inte heller sambon gillar det så det är inga problem här hemma. Dock gillar vi tillbehören så jag har gjort lutfisktorsk ibland då man ugnsbakar torskrygg å har vit sås å kryddpeppar till det, går alldeles utmärkt !! Någon påstod att det finns inget som heter så men det gör det visst 😄 Dessutom har lill-loppan namnsdag då ett av hennes namn kommer från hennes faster Anna-Lena 😊

Då har finalen i Biggest Loser avgjorts !! Å precis som jag gissade i redan i första programmet så tog sig Mona till final, dessutom vann hon. Kul med kvinnlig vinnare, det händer inte så ofta då männen oftast väger mer, tappar mer effektivt, det hängde på knappa 3% mellan henne å Sebbe. Hon är ju ung å orkade ge järnet trots sin storlek, jag trodde även på Simon, det var lika för honom. Ung å orkar ge allt å lite till trots storleken, nu åkte han ur men han tog revansch å tog hemmapriset på 100 000 spänn !! Såå välförtjänt !! Han kommer bli en lysande polis i framtiden, det är jag helt övertygad om. Fantastiskt kul att ha få följa dom men nu är det ett år sedan så jag hoppas det gått bra för dom i fortsättningen.

På "jobbet" rullar det på...... Jag har ju ökat tiden denna veckan å det har gått bra. Visst får jag sätta mig nån gång 10 min men det går bättre än vad jag trodde. Jag är ju trött när jag kommer hem, i hela kroppen då man inte är van att jobba men man vänjer sig med tiden. Det är kul att vara igång igen å så länge jag inte blir sämre i grunden så är det bara att köra på.  

Imorrn är det Nobeldagen..... Dagen då festernas fest, galornas gala skulle har genomförts i Blå Hallen. Med klirrande glas, gnistrande juveler å frasande sidenklänningar men av det blir det intet detta år. En kväll då jag suttit bänkad framför tv'n till sent på kvällen men sambon är väl inte lika överförtjust i det så han är nog gladare än jag att det uteblir 😄

Nu börjar det dra ihop sig till slutet för Bönderna..... jag har inte följt det sådär slaviskt sista åren som jag gjorde i början men har man inget annat å det har man inte i rådande tider så blir att titta på det. Men jag skulle inte vilja ha en kamera inkörd i munnen typ när det ska hånglas framför kameran så Bönderna.. får nog klara sig utan mig 😄

Nu ska jag faktiskt göra mig en Caffe latte å ta 3-4 pepparkakor, jag är så sugen på det efter middagen.

HA EN BRA KVÄLL !!

 



 


Kommentarer

Populära inlägg