Fjärde......

.... ljuset har tänts idag, snart är julen här...... 💖 En jul som blir olik de tidigare men kanske blir den första av de kommande som blir liknande men det hoppas vi inte...

Italienskan kommer ju inte hem, det är många som är i samma situation men det är tungt ändå. Mest för hennes morfar tror jag, vem vet om dom finns om ett år med tanke på hans höga ålder å mormors demens. Men så är livet.... 

Mja... det där besöket på vc i fredags morse kunde jag varit utan. Han hade ingen aning om varför jag var där, när jag förklarade att jag skulle ha uppföljning av proverna 2 v tidigare så var dom bra. Möjligen nååågot förhöjda vita blodkroppar men inget annat. Han ringde en allergimottagning så vad jag fattade det som så ska jag ringa labbet imorrn å beställa tid för provtagning så får jag se vad som händer sen. Men det verkar allmänt rörigt kan jag säga.......

I lördags var det så dags att fullfölja min julmakeover..... En snabbdusch å vaxa benen, röjde ur sängkläderna, åt frukost å drog iväg. Återkom 4.5 tim senare 😄 I normala fall brukar det vara synnerligen välbefinnande men denna gången var det jobbigt. Jag var sjukt öm i min skalp, riktigt öm så när hon la folieslingorna i nacken å jag skulle ha framåtlutande huvud då var det inte så roligt.... Jag har haft tung huvudvärk sen i tors eftermiddag, migrän/spänningshuvudvärk som gått av å till. Men är i brytpunkt på hormonkarta så jag hoppas det blir bättre i början på veckan. Som tur var så släppte det vart efter så det blev skönt till slut.

2.5 tim satt jag hos henne, slingor, 2 nyanser, klipp å puts tar tid men det blev kanonbra som alltid !!

Bara färgen som inte blev riktigt så silverlila.....
Lagom kul att åka hem å börja städa sovrummet men det gick det oxå.  Idag har jag gjort det sista, kokte skinkan igår kväll, griljerade på förmiddagen, stekte strömming å la in i ättika, sista julpyntandet å sista julstädningen, tvättat lakan å dyl så nu får det bli jul.  

Jag brukar inte störas av mörkret denna årstiden men t o m jag börjar bli less på det nu..... Men imorrn infaller vintersolståndet så på tisdag har det vänt. Nu märker man inte skillnad förrän i mitten av januari men dagsljuset blir ljusare om än inte så många minuter per dag men det blir ljusare iaf. Jag äter min D-vitamin (dubbel dos) för att inte halka ner i tjäraseg trötthet, den allmänna tröttheten är jobbig nog ändå utan den. 

Jag befarade enorm smärta i ländryggen när jag började i cafeét å det hade jag i början men den generella ländryggssmärtan jag har dragits med är betydligt mindre pga att jag är mer rörlig nu. Sen är det där med "lagom" rörlig, "lagom" med vila men hittills funkar det iaf å det är skönt. En enorm skillnad psykiskt när dagen har en mening, man träffar folk å har jobbarkompisar än när jag satt ensam när sambon jobbade.

Ikväll blir det enkel middag, soppa från caféet som blev över i fredags. Sambon hade köpt en minivariant av småländsk ostkaka till mig som jag ska ha till dessert, han avstår... 😉 Men jag avstår de polska ostkakorna kan jag säga så vi är lika där 😊

HA EN BRA KVÄLL !!


Kommentarer

Populära inlägg