December........

...... är här, årets sista månad.....

Tyvärr blir den inte som den brukar pga rådande omständigheter, ingen Nobelfest, ingen Lucia om än att dom trots allt ska sända på tv men utan publik antar jag. Nobelfesten som är en av årets höjdpunkter för mig iaf utgår ju i år 😞Festernas fest, galornas gala, den glammigaste i Sverige då Sverige är i blickfånget för hela världen.

Å så har tv's julkalender dragit igång..... Jag har INTE tittat, den tiden är förbi men alla brukar ha en åsikt om den. Jag är den som tycker att det var bättre förr i tiiin..... 😊

Men alltså, jag bara säger "Albert å Herbert...", den enda adventskalender min pappa sett alla avsnitt av 😄 Trolltider älskade jag, den var så mysig. När barnen kom så är en favorit "Pelle Svanslös" likaså "Dieselråttor och Sjömansmöss". Italienskan älskade "Mysteriet på Greveholm", det har sänts många minnesvärda julkalendrar på tv.

Men man kan ju göra sin egen julkalender om man känner för det 😊

1. Ät choklad

2. Ge någon en komplimang

3. Ge dig själv en komplimang

4. Städa under sängen

5. Titta på hundklipp

6. Baka nåt enkelt

7. Skicka nåt snällt till en vän

8. Börja läs den där boken

9. Kolla en rolig serie på tv

10. Titta på kattklipp

11. 3 saker du är tacksam för

12. Spela en favoritlåt högt

13. Gå en promenad

14. Testa en ny frisyr

15. Spela TV/datorspel

16. Rensa och skänk lådor

17. Kolla ej i telefonen en timme

18. Fråga en vän hur den mår

19. 3 saker du är stolt över

20. Skriv ner ett mål

21. 10 min meditation

22. Tänk på nån du gillar

23. Drick vatten

24. Säg till någon i familjen att du älskar dom

(Julkalendern är snodd från Instagram)

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

Populära inlägg