Då..........

 

...... var vi framme vid da´n före da´n före doppareda´n.......

Det har varit en synnerligen blöt sådan, fy för farao vad det har spöregnat.... 😖 Jag hade ju tid kl 8 på Audionomen så jag åkte lite tidigare å parkerade. Då var den parkeringsautomaten ur funktion å jag visste inte om parkeringstiden började kl 8 eller kl 9 så det var att springa tillbaka, flytta bilen där det fanns en fungerande automat. I hällande spöregn....

Fick hörsnäckan justerad, riktigt bra blev det inte men bättre än innan så det var att ge sig ut i spöregnet vidare till vc för att ta prover. Mja..... det ska ju finnas nåt att ta blodprov ifrån oxå..... Hört det förut??!!! 😖 Hö armveck gav inget men det kom lite blod när hon dragit ut nålen. Då prövade hon vä handled, där fick hon 1½ rör men det räckte inte så det halva röret fick hon kassera. Då har vi alltså ETT rör blod på 2 försök !! Det är ju alldeles fantastiskt.... 😖Då prövade hon hö handled å se där, där gick det finfint så hon fick de prover hon skulle ha men så trött jag blir på det......

Tja, gårdagen var mest att börja plocka ihop grejerna som ska med. Så jättemycket är det inte men det blir till slut tillräckligt iaf. Packade gjorde jag igår, bara lägga ner necessären imorrn bitti så är det maten när jag kommer hem efter jobbet å sen åker vi. Italienskan ringde å väckte (!) mig tidigare ikväll, hade råååkat slumra in på soffan. Hon tillbringar julen hos pojkvännen, han hämtar henne 24e då det är reseförbud mellan kommunerna mellan 00.00 d 24e-00.00 d 26e. Så hon blir ju inte ensam iaf men hon knorrade över att hon inte får nån julskinkemacka i år 😉

Nja... nån julskinkemacka finns kanske inte på Sicilien men säkerligen en massa annan god mat 😊 Mitt paket jag skickade för 2 v sen har ftf inte kommit fram men där är det ju 2 dagar kvar så vi hoppas på det.

Ikväll blev det bara en enkel bakad potatis med kycklingröra, hade inte ens sallad till men det gick bra ändå. Jag äter på jobbet imorrn, sambon hemma så får vi värma mat när vi kommer hem till ön så vi får nåt i oss.

Å så får vi säga grattis till (stora)syrran som fyller 57 år idag, kortet taget julen -67 😄


FÅR ÖNSKA ER ALLA
EN RIKTIGT GOD JUL !!!


Kommentarer

Populära inlägg