Julen 2020..........

...... lider mot sitt slut...... 💗

Annandag jul Ă€r hĂ€r Ă„ med den kom solen..... 😊 Jag hade en vacker soluppgĂ„ng frĂ„n balkongen hemma i Borgholm imorse, underbart att se !! Det var skapligt vĂ€der igĂ„r men hujedamig som det blĂ„ste 😖 Vi var ute Ă„ gick flera gĂ„nger igĂ„r sĂ„ igĂ„r fick jag ihop mina 10 000 steg med lĂ€tthet men det var bitande kallt i den hĂ„rda blĂ„sten.

Sista timmen pĂ„ jobbet i onsdags var lite snĂ€rjig, vi var ju tvungna att tömma kylarna, frysa in osv dĂ„ vi har stĂ€ngt till 4e januari. Hem Ă„ packa ner det sista, fick med all mat ¨Ă„ sen sĂ€tta oss i bilen i 2 tim hem till ön. Åkte direkt till mina förĂ€ldrar, jag var smart nog att packa den maten separat sĂ„ jag slapp stĂ„ Ă„ sortera dĂ€r nere vad som skulle pĂ„ vilken plats. Fikade pĂ„ syrrans födelsedagstĂ„rta i efterskott, sonen hade kommit sĂ„ jag fick prata med honom oxĂ„ sĂ„ det var mysigt. Hemma i lĂ€genheten vid 22 tiden, jag var trött sĂ„ det blev sĂ€ngen rĂ€tt omgĂ„ende.

Vaknade tidigt pĂ„ julaftons morgon, helt lĂ„st i ryggen..... 😖😖 Åh fy faan för den smĂ€rtan..... Men det var att ta steg för steg, jag lyckades kliva i badkaret för att duscha. Hade behövt ett varmt bad men OM jag hade kommit ner i badkaret sĂ„ hade jag inte tagit mig upp........ SĂ„ kl 8 var jag duschad Ă„ fixad i hĂ„ret, sen var det vila. Det fick bli bilen ner till mina förĂ€ldrar Ă„ sen var vi dĂ€r till det var dags att Ă„ka hem vid 22.30 ungf. Det slĂ€ppte lite sĂ„ jag kunde röra mig försiktigt men sĂ„ handikappad man blir. Dels sĂ„ var det snĂ€rjigt sista timmen pĂ„ jobbet i onsdags, sĂ€tta sig i bilen i 2 tim Ă„ sitta still, inte var hemma förrĂ€n 22 tiden, byte till en annan sĂ€ng som var förmodligen det som utlöste det hela.

Julafton var trivsam, sonen hade sovit hos lill-loppan pĂ„ övervĂ„ningen sĂ„ han var med hela dagen till sen kvĂ€ll dĂ„ han gick till sin pappa. Vi Ă„t julbrunch vid 11.30, lite fika vid 14.30, middag vid 18 tiden. SĂ„ mysigt att fĂ„ umgĂ„s med bĂ„da barnen, italienskan Ă€r ju kvar pĂ„ Sicilien. Fick lite olika skönhetsprodukter, en tshirt frĂ„n bandet Blender med lĂ„ttiteln "MĂ„nga mil till mĂ„ndag" tryckt.  Söta lill-loppan swishade mig en slant senare pĂ„ natten för hon tyckte hon gett sĂ„ lite julklappar 💖 sĂ„ jag köper nog en tshirt till frĂ„n Blender med trycket "SĂ€tt pĂ„ kaffet". Å sĂ„ avslutade vi emd godaste desserten ever: Ris a la malta 😊

Lill-loppan i sitt esse 😄



 

Men igĂ„r sĂ„ var jag betydligt bĂ€ttre i min rygg, sĂ„Ă„Ă„ skönt att kunna röra sig relativt obehindrad. SĂ„ det blev att anvĂ€nda apostlahĂ€starna flitigt för att skaka ner julmaten, röra pĂ„ mig för ryggens skull osv. Men som sagt, isande, bitande kallt i den hĂ„rda vinden.  Lill-loppan jobbade faktiskt 7-16, hon hade 2 barn som behövde passning, idag Ă€r hon ledig men imorrn jobbar hon igen. Bra pengar med ob tillĂ€gg Ă„ storhelgstillĂ€gg









NÄgon i Borgholm tyckte att det skulle stÄ en tomte byggd av halmbalar Ä tygskynken pÄ torget. Det var den mest anskrÀmliga Ä fula konstellation som nÄgonsin beskÄdats men för den skull behöver man inte brÀnna ner den. NÀr jag uttryckte min Äsikt om den skapelsen i en fb trÄd sÄ var jag pÄ vippen att skriva att den kommer nog att brÀnnas ner likvÀl Tuppen Borge som brÀndes ner i pÄskas. Tur jag inget skrev för dÄ hade jag vÀl blivit anklagad för det idag....... Brandfotot Àr taget av Gia Thörnqvist.

Italienskan Ă€r ju hos pojkvĂ€nnen dĂ„ det inte gick att Ă„ka hem till oss. Dom planterade vinrankor igĂ„r, i strĂ„lande sol Ă„ sĂ„dĂ€r +14/15C.... 😄 SĂ„ det gĂ„r nog ingen större nöd pĂ„ henne 😊

Denna Annandag ska vi ut Ă„ röra pĂ„ oss, gĂ„ en runda pĂ„ stan. En del affĂ€rer har öppet iaf om Ă€n inte mellandagsrea i den omfattningen pga rĂ„dande omstĂ€ndigheter. Middag blir oooerhört ojulig i kvĂ€ll, potatisplĂ€ttar, köttbullar Ă„ lingonsylt. Nu Ă€r jag nöjd med julmat, nu vill jag ha vanlig mat igen 😊

HA EN FIN
ANNANDAG JUL !!


Kommentarer

PopulÀra inlÀgg