Då........

 

......... var det måndag igen......

 Å det var sannerligen måndag idag... 😖 Glömde telefonen, vattenflaskan å dricka till maten idag men jag överlevde allt. Men det var typ det.... 

En riktigt jobbig måndag trots skaplig sömn. Ont överallt, i alla muskler, alla leder, hela rörelseapparaten. Å tyvärr är det så när det är så varmt som det är, jag blir så mycket sämre i fibromyalgin. Värmen, alla fläktar som samtidigt kyler skönt men gör mig stelare, tröttheten av värmen, allt gör att jag blir så mycket sämre 😖

Jag var tokslut när vi slutade så jag körde in på affär'n i Hovmantorp, köpte en Starbucks iscappuccino å ett gäng bananer varav en slank ner i magen.  Jag tänkte att jag skiter i både pris å kalorier, jag var tvungen att ha nåt i mig som piggade upp. Hann halvvägs hem, då kom regnet. Å som det regnade..... 

Vi hade en synnerligen åsk å regnrik lördag, som det regnade å dundrade på. Det började åska vid 14 tiden, small rejält i början, rullade av å till till kl 21 ungf. Fick 25 mm regn på några timmar, idag kom 5 mm så det tackar vi för. I lördags droppade tempen 10 grader på nån timme, man kunde se den räkna ner nästan, likadant idag på bilens tempmätare. Även idag har åskan rullat svagt här hemma enl sambon men jag har inget hört.

Men då passade jag på att baka så nu är bageriet stängt ett par veckor framöver. Kakorna till pappa ligger i frysen tills vi åker. Imorrn ska jag in till stan å handla efter jobbet, onsdag börja städa lite. Torsdag ska jag fixa nytt pass, får sluta lite tidigare för den skull. Är nog 6 v sen jag bokade den tiden, då var detta första veckan som det gick att boka. Vi har inget planerat men händer nåt i Polen eller på Sicilien så vi-jag måste iväg så måste jag ha ett giltligt pass.

Sopor har röjts ikväll, imorrn är stortömning med all återvinning å då försöker jag få med så mycket som möjligt.  Lotta på Liseberg ljuder på tv'n, så mycket bättre i mitt tycke än Skansen.

HA EN BRA KVÄLL !!




Kommentarer

Populära inlägg