Juli........

...... lider mot sitt slut, imorrn trĂ€der augusti in.... 💗 31 dagar av högsommar sa bara "poff" sĂ„ var dom förbi. Det blev en synnerligen stormig ovĂ€dersavslutning pĂ„ Juli, som det har blĂ„st Ă„ regnat, det Ă€r nog ingen som kommit undan det. 

Åter hemma pĂ„ ön, det var halvmulet nĂ€r vi lĂ€mnade SmĂ„land i tors förmiddag men bara man kommer till Nybro sĂ„ ljusnar det pĂ„ himlen. Taket Ă„kte av sĂ„ vi hade en skön tur sista 7 milen hem till ByhĂ„la. Det var otroligt mycket trafik men sĂ„ sker trafikolyckor vareviga dag hĂ€r oxĂ„. Folk som inte kan köra i sĂ„ intensiv trafik helt enkelt.

GÄrdagen var en synnerligen mulen, stormig Ä regnig dag. Det Àr ju bara korta skurar men ÀndÄ, antingen ska det regna eller inte. DÄ vÀdret jobbade mot oss sÄ blev det inte sÄ mycket mer Àn att hÀnga hÀr hemma och sÄ var vi hos pappa oxÄ. Jag tÀnkte under dagen att hur ska kvÀllen bli för dom som ska gÄ pÄ Stand up komedi pÄ Strand grÀsmatta i detta stormande och hÀftiga regnskurar men preciiis till kl 19 sÄ sprack det upp, solen kom fram och det blev en fin om Àn vÀldigt blÄsig kvÀll.

Som den snĂ„lĂ€nning man Ă€r sĂ„ stod vi pĂ„ muren utanför avspĂ€rrningarna och hade en bra show, man sĂ„g Özz Nujen och MĂ„ns Möller frĂ„n midjan och uppĂ„t sĂ„ det var perfekt 😄 Men jag kan sĂ€ga att det var fler "snĂ„lĂ€nningar" dĂ€r, muren var vĂ€lfylld likasĂ„ det nĂ€rmaste hamnomrĂ„det. Å med den ljudanlĂ€ggningen sĂ„ hördes dom upp till torget 😄 

Men dom upprepar ju sig, mĂ„nga skĂ€mt har man hört förut. Skulle vara lĂ€ttare att höra vad dom sa om dom slutade skrika i mikrofonen men det Ă€r vĂ€l en del av upplevelsen antar jag. Jag Ă€r inte supertaggad pĂ„ stand up just för den skull men just MĂ„ns och Özz Ă€r rĂ€tt bra. Dom har sina poĂ€nger. NĂ€r det var slut var vi totalt genomblĂ„sta och stelfrusna. Även om det inte Ă€r kallt i den meningen sĂ„ blir man kall till slut nĂ€r man stĂ„r-sitter i mycket friska vindar i 2 timmar sĂ„ det var skönt att komma hem till vĂ€rmen.

Jag ska faktiskt gĂ„ pĂ„ Stand up 19e augusti, t om betala för det 😉 Al Pitcher kommer till VĂ€xjö, till Knock'en down, jag gillar honom. Som utlĂ€nning har han förmĂ„ga att sĂ€tta fingret pĂ„ mĂ„nga "ömma" punkter hos svenskarna och i hans ögon mĂ€rkliga beteende 😄 TyvĂ€rr fĂ„r jag gĂ„ sjĂ€lv, det Ă€r en torsdag, bĂ„de sambon och pinglan B jobbar sent men jag fĂ„r roa mig sjĂ€lv, det ingĂ„r dessutom middag. Jag fick ju pengar av sambon i födelsedagspresent som jag utnyttjade till det, klĂ€der och annat har jag i överflöd sĂ„ det Ă€r bĂ€ttre att lĂ€gga det pĂ„ en upplevelse. Jag hoppas det blir en bra kvĂ€ll iaf......

Vad dagen bjuder pÄ vet jag inte, det hÀnger pÄ vÀdret. Tanken var att vi skulle haft sköna dagar med sol och bad nÀr det inte hanns med sist men vi har ju vÀdret mot oss. Morgonen Àr vacker men det Àr utlovat regn senare sÄ vi fÄr se vad vi hittar pÄ idag. Imorrn Àr det bilutstÀllning pÄ det kungliga residenset Solliden, vi hoppas pÄ Ätminstone uppehÄllsvÀder, det Àr för trist med regn Ä storm en sÄn dag. Men det rÄr man inte över Ä tur Àr vÀl det...........

VÀdret har gett fantastiska fenomen pÄ himlavalvet...




 

HA EN BRA DAG !!





Kommentarer

PopulÀra inlÀgg