Halva..........

........ juli har passerat när denna dag är slut.... 

Det är inte klokt att det redan är halvvägs i juli, dagarna försvinner i rasande fart. I onsdags så hade vi en sol å baddag men det blev lite för bra för mig. Åratal, åratals sen jag "brände" mig men i onsdags blev det lite för mycket sol på skuldror-nacke. Inte så det är smärtsamt men det stramade å hettade i onsdags kväll så igår fick vi vila från solen. Men det var ljuvligt i vattnet, bara lätt svalkande.

Igår så hade pappa en liten bjudning för de sista gratulanterna så nu är det över. Det blev mycket kött över i tisdags så det var bra att det blev uppätet. Sambon var hemma å vilade under tiden, vi satt i skuggan när vi åt, det var olidligt hett igår. Svårt att undkomma värmen när det är + 31C i norrläge i flera dagar. Många som säger man ska njuta men jag blir dålig så jag föredrar normal svensk sommar med +20-25 grader. Brunnar sinar, djuren lider, både tama å vilda som har svårt att hitta vatten, man får tänka lite längre än vad man själv tycker är ljuvligt med +30C.

Igår så gick faktiskt Victorialoppet, då jag inte direkt läser sportsidorna i lokala bladet så hade jag missat att efter 1a juli får max 900 pers delta i ett motionslopp. Ca 400 var anmälda, dock inga höjdarlöpare som brukligt. Brukar vara ett gäng kenyaner men inte i år. Förmodligen så kom meddelande om hävda restriktioner för sent för dom, att dom var uppbokade på annat. Men en sån hetta igår kväll, lika hett som 2018, då kollapsade 3 löpare, en kvinna fick hjärt-lungräddning vid mållinjen, hon hade dött annars. Då körde ambulanserna med tjutande sirener i 190 gatan ner till IP.

Vi såg en kvinna vid Pappa Blå, knapp kilometer från mål, hon verkade nästan borta. Hon vinglade, sprang sicksack över gatan å jag tänkte att hon slår dit inom några sekunder men hon lyckades väl ta sig i mål. Dock hörde vi om nån som kollapsat vid mållinjen men inte så allvarligt att ambulans behövdes. Vinnare blev Ida Nilsson och Oscar Claesson i dam resp herrklass. Men en liten folkfest blev det iaf, kul att det kommit igång, vem vet, nästa år kanske jag springer igen?? 😄 Jag sprang 2009 på 57 min, 9.2 km.

Idag ska jag bara besikta pappas bil, sen är dagen fri. Han har inte kört på ett par år men har den om dom behöver skjuts men funderar väl på att sälja den. Dock ska ju regn å åska dra in under eftermiddagen så vi får se vad vi hittar på. Denna veckan har mest varit att passa upp på dom gamla, vi får återkomma lite senare för tid för oss själva.

Idag är sista dagen i mitt 53 åriga liv, imorrn kliver jag över 54 strecket. Blir lite fika med barnen + föräldrar, middag på stan med kusin + fru på kvällen. 

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

Populära inlägg