Onsdag........

 

........ har det blivit.... 

Nu svämmar skogen över av sin skatt i form av blåbär, kantareller mm. Jag plockade 4 L blåbär i måndags, kunde plockat hur mycket som helst men ryggen orkar inte mer åt gången. Jag ska ge mig ut en gång till men jag har kvar 4 påsar sen förra året, då plockade jag ca 20 L. Jag behöll inte allt själv men det blev en del 😊

Kantarellerna lyser med sin frånvaro i dessa trakter, får se om vi ger oss ut en dag tillsammans. Ids inte gå å leta i timmar för 10 kantareller, då får det vara. Så kul är det inte.... Ska se om jag hittar vildhallon, förra året var jag nog ute för sent för det men det är så gott med hallon. Det är en riktigt skördefest framöver om man bara hittar det man söker.

Igår drog jag till stan, skulle hämta mitt nya pass. När jag kom till polisstationen så var det stängt....... 😖 Öppnade kl 11 på tisdagar så jag fick handla allt jag skulle innan jag körde tillbaka till polisstationen. Å du söte tid så möe folk på Maxi........ 😖 Packat med bilar, packat med folk. Pensionärer...... En gubbe ryggade flera meter när han tyckte jag kom för nära, är man så hysteriskt rädd så ska man nog inte gå ut å handla överhuvudtaget.... Andra har faktiskt rätt att handla även om det är pensionärsdag (5% rabatt för dom på tisdagar) å pensionen har kommit (vilket jag missade) Vi körde ju slut på allt innan vi åkte till ön så jag behövde allt typ så det tog sin tid. Ett tips: Handla aldrig på en pensionärsdag....... 😖

Åter till polisstationen så jag fick mitt pass. Där var det vakt vid insläpp, blev tillsagd att jag fick stå utanför å vänta vilket jag upplyste om att jag inte orkade. Jag orkar inte stå å hänga för ryggen så jag fick sätta mig ner i "slussen" på nåder innan mitt nummer poppade upp.  Jag är så utled på allt just nu, gör inga ärenden om dom inte absolut måste utföras. 

Har haft överjävligt ont i min axel sista dagarna, har svårt att sova på morgonkvisten, jag får börja med smärtstillande igen. Är så trött på det, jag var nästan bra när jag landade i vajerräcket i mars. Jag läste att  har man diskproblem/åldersförändringar i nacken kan det ge inklämningsyndrom i axeln. Det var väl det som hände i januari förra året när jag vaknade en morgon med sån smärta i hö axel. Det tar liksom inte slut nån gång..........

Ska ge mig ut på en powerwalk idag innan det blir för varmt, måste komma igång igen. Får ta skogen imorrn el fredag, det går inte samma dag tyvärr, jag får dela upp det.  Jag ser fram emot tiden som kommer, det är min tid.... Sensommaren, lite vemodig men så ljuvlig... Sommaren hets att göra så mycket när man ändå inte har råd är slut, lagom varmt å skönt, färgerna, den lite jordiga doften i slutet av augusti när man känner att det nalkas höst.

September med sin friska luft men kan oxå kan ha förrädiska stormar.

Oktober med sin färgprakt, som eldhav i trädkronorna med härliga Halloween i slutet.

November med sitt softa dagsljus som är så vilsamt för själen.

December med all sin röda färgprakt, alla ljus som ger sånt speciellt ljus 💗 

HA EN BRA DAG !!



Kommentarer

Populära inlägg