Tänk......

 

........... så bra det kan bli när man träffar rätt läkare och får smärtstillande-inflammationshämmande som hjälper a la minuten nästan.

Fick träffa en jättebra och förstående läkare på telefon igår, vi hade en lång diskussion om min smärtproblematik med just axeln i detta fallet men även generellt. Vi bestämde att jag skulle prova Diklofenak trots mina tidigare problem med biverkningar som han gav mig en magtablett för att slippa.

Jag har för första gången sovit EN HEL NATT på hur länge som helst...... Den som inte haft ont och fått nattsömnen störd av smärta vet inte vilket mirakel det är. Den som inte haft ont dygnet runt har nog svårt att förstå den enorma känslan när smärtan inte längre är i centrum varenda sekund. Jag kunde inte ens slå ihjäl en fluga igår med hö hand, då har ni nån riktlinje för hur ont det gjorde.

Jag kan använda armen idag, f-ö-r-s-i-k-t-i-g-t, har t o m bäddat rent och skakat sängkläderna lite försiktigt med hjälp av sambon. Att få sån effekt efter bara ett dygn är fantastiskt, jag kör t om söndag så får jag se hur det känns då om jag avsluta den kuren. Tiden var satt 10 dagar men jag får se hur det är då. Har redan fått kallelse till överläkaren på ortopeden 11e aug så det var snabbt ändå, han har ju semester och tillbaka d 9e.

I övr har vi haft en del åska men inte så mycket regn. Alvesta fick igår 44 mm på ett par timmar, vi fick NOLL...... Men idag har det både åskat och regnat, har nog fått runt 10-12 mm, jättebra !! Har haft en riktig spa-dag då sambon varit i stan en större del av dagen. Har vaxat min ben, gett fötterna en stor dos kärlek, har putsat ögonbrynen och satt lite färg på dom. Insåg att jag utfört kroppsbehandling värd 1 300 kr ungefär 😊 

Så ikväll får jag surfa ner under täcket med nyvaxade ben å lena, fina fötter 😊 Det enda jag inte tummar på är håret, har aldrig och kommer aldrig ge mig på blekning eller annat hemma. Jag har sett avskräckande exempel på det men även salongsresultat oxå men jag gör det inte.

Imorrn bär det hem till ön igen för några dagar, åter 3e då jag ändå ska få 2a dosen vaccin så det passar bra. Har packat lite, denna gången behövs inte lika mycket som tur är men det blir grejer iaf.  Idag blir det Burgare till middag, det får räcka.

HA EN BRA DAG !!


Kommentarer

Populära inlägg