Årets 2a marknadsdag....

..... är avklarad!!
Denna dag i Färjestaden, ett väääääldigt blåsigt sådant...
Höll på å fullständigt blåsa bort därnere..
Sonen fick keps, ring o 3D affisch.
Dottern tshirt o halsband.
Själv spenderade jag oerhörda femti´tre reksdaler på 3 sidenband att dekorera min müsliburk med vartefter jag känner för.

Samt vildsvinskorv, renkorv o vitlökskorv.
X antal chokladdoppade munkar m cocos, fatta hur gott det är !!!!!!
Hem till rara Milla för fika på jordgubbspaj.

Sonen slocknade i bilen o jag när jag kom hem.
Trynade på soffan säkert 1½ timme !!

Middag o sen rostade jag en omgång müsli, varit tomt länge..
Till "Allsång på Skansen " hade sonen önskat ostbricka så det hade vi.
Såå länge sen...

Har rastat barn o hund 1 tim runt Kapelludden o genom stan ef programmet så nu är det snart läggdags.
En väldigt blåsig/stormig dag är till ända, hoppas det mojnar lite..

Igår blåste det så pass i Sandvik att matvagnen gungade...
Sen vred sig vinden o låg på direkt in genom luckan så vi fick dra igen den bitvis.

Det är mycket folk på Öá nu men det blir än värre fr o m imorrn kan jag tro.
Det sägs ju att veckan runt Victoriadagen, några dar innan o några dar ef så befinner sig 250 000 pers på ön.
Vi är 25 000 vintertid ung.

I år blir det väl än värre pga lilla Estelle...
Samt Loreen kan jag tänka mig för hon kommer ju.
Årets Victoriastipendiat är Anette Norberg, curlingkaptenen.

Nu ska jag hälla ner müslin i burken o sen hälla mig i bingen..



Kommentarer

  1. Kul o pyssla..och äta musli :)

    SvaraRadera
  2. Tjenare! Helt otroligt med fiskmåsen eller mina skator....men de gör väl sitt jobb:).
    Igår la jag ner killet*S*.
    Tackar,brallorna känns cool,ska bara använda de snart med.
    Rövarn tackar för tattsen. Vi håller på och fyller våra armar.
    Ha en superbra dag!

    SvaraRadera
  3. Längesen jag gjorde egen müsli nu. Kanske ska göra en omgång till semestern. Och baka matbröd. Det var evigheter sen...

    Sköt om dig! // Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det så att när kroppen slappnar av attackerar bacillerna. Känner mig bättre idag så det blir kanske en sväng ned på stan. Hoppas turisterna håller sig till Astrid Lindgrens värld

    SvaraRadera
  5. Herregud, tänk att inte Öland sjunker... Ha det så bra!

    SvaraRadera
  6. Usch, vilken blåst!! Hoppas verkligen det har mojnat till i morgon! Tack för din kommentar inne hos mig *ler* Skall se vad jag kan göra.

    Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg