Rykande rock'n'roll........

..... så de gamla väggarna nästan bågnade på gamle Logen blev det igår!!
Å knökamycke' folk :D
Myyyyycket blandad publik i alla åldrar, fr 10 år till 70 år, hur kul som helst !!
Kul att se att det finns återväxt bland de riktigt unga :)

Dom är makalösa Streaplers när dom spelar som dom gjorde igår :D
Nu är det ju så att banden anpassar musiken ef åldern på publiken o igår stod dom på riktigt ordentligt!!
Det var rykande rockiga bugg, inte en enda lugn bugg fram till paus!!
En hel del krockar på dansgolvet trots dess generösa storlek men vad gör det, huvudsaken är att man har kul o det var sannerligen igår..

Sångare Kjetil in action.. :)
En mycket, mycket duktig sångare, ofta underskattad tycker jag m fl..


2a sångare Kenny...


Streaplers uppsättning idag...
Fr vä Henrik, Kjetil, Kenny, Anders o Håkan..



Ja, se det var en danskväll att minnas... :)

Men det är svårt med saknaden ef älskade A....
Jag "ser" honom i vimlet på golvet...
Att bara blunda o förnimma hans armar i en fox,
hans andedräkt mot pannan...
(han var sisådär 18 cm längre än jag.. *L*)
Hans innerliga kram ef dansens slut...
Att inte ha nån självklar person att återvända till då o då under kvällen...
Att inte ha nån att gå hem med o prata om kvällen med...

Jag kommer aldrig förstå varför vi inte fick mer tid tillsammans...
Varför han inte fick bli äldre än knappa 53 år...
Jag var vid hans grav med rosor o prästkragar endast 30 min innan jag åkte på dansen, han var en stor fantast av Streaplers..
Tyvärr blev det aldrig att vi åkte på nån av deras spelningar tillsammans..
De spelar inte så ofta i dessa trakter....

Idag är det jobb, skulle vart ledig men bytte så jag är ledig imorrn.
Kindbergs spelar i Mörrum så jag tänkte försöka ta mig dit, hoppas det finns nån bil som inte är full.
Annars kör jag väl själv, fördelen denna årstid är att man kan ta en filt o sova i bilen om man blir för trött, det är ju 18 mil ENKEL resa att åka..
Dit går bra men hem... *L*

Mina sockervaddsrosa slingor i håret..
Jag är INTE arg/sur men svårt att ta bra kort på sig själv :)



Fräsigt örhänge inköpt på Gina T...




Himmel över Kalmarsund 20e juli 2012..



HA EN SKÖN LÖRDAG!!

Kommentarer

  1. Jag är inte någon dansare, men Streaplers fanns ju redan när jag var ung... Tänk att de kan finnas så långe, att de orkar hålla på att evigt turnera runt. Imponerande!

    SvaraRadera
  2. Du Lena - vad kul att danskvällen blev bra. Och att publiken var blandad! Åhh vad härligt när man verkligen får dansa! Och jag håller med Freja här ovan också.

    Jättefin du var i håret - gillar slingorna!

    För övrigt skickar jag styrkekramar.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg