Ledig dag....

...... har jag idag!!
Den 1a helt ledig dagen på 3 v..
Har ju varit ledig s a s innan oxå men de dagarna har varit fullt upp iaf.
Så idag ska jag inte göra mer än jag behöver, dammsugningen är redan avklarad :)

Det är så tyst härhemma, inga barn...
De åkte med sin pappa till Gotland igår o blir borta 1v-10 da'r sådär så jag blir ensam länge nu..

Om onsdagen var sinnessjukt stressig så var det heldött på jobbet igår.
Det är AV el PÅ som gäller, finns aldrig nåt "lagom"...
Vädret är ju en bidragande orsak, regnade i stort sett hela dagen igår :(

Igår kväll blev det uppehåll o LUGNT, kan ni förstå det?? :)
Hade hoppats på ett par timmar på balkongen idag men knappast troligt.
Solen vill bryta igenom men för mycket moln än enstaka stunder tyvärr..

Förmiddagen ska ägnas åt att ligga i soffan, käka praliner o titta på tv med lilla Hjärtat på magen :)
Vi ska ha lite mattemys, längesen sist nu :)

En liten runda med henne, några ärenden på stan, duscha o sen till frissan.
Igen...

Var ju där i tisdags men det lyckades inte riktigt, har 2 färger i håret nu. Utväxten blev inte samma färg som resten av håret o de sockervaddsrosa slingorna jag vill ha i luggen tog inte alls.
Men det behöver jag inte betala för..

Ikväll ska jag en sväng hans grav, sen hälsa på mamma på sjukhuset o sen på dans.
Ikväll blir det nostalgi på hög nivå, Streaplers spelar på Logen i Kalmar.
Dom är sååå bra men tyvärr är medelåldern MYCKET hög vilket gör att jag brukar inte gå på dom. Tempot på golvet blir därefter....
Men ikväll ska jag träffa en danskompis där så jag har nån iaf.

Streaplers har mycket rock'n'roll, de startade ju en gg som ett rockband.
Mycket "tung" gitarr, tvillingarna Liljeblad's lite speciella gitarrsound, nu finns ju bara en av dom kvar i bandet.

Under några år på 70 talet när dansbandssverige blomstrade som mest o det var dans på Lundegård 3 dagar i veckan så var dom flitiga där.
Då hyrde en av tvillingarna (kommer inte ihåg vem, jag var sådär 6-7 år...) ett rum hos mina föräldrar o tog med familjen o bodde med dom hos mamma o pappa.
Det var STORT när vi fick en skiva av dom, skivan finns fortf kvar *L*
Dom var ju MEGAstora då... *L*


Pappa som är en välbekant person i stan kände ju för det mesta vakterna så vi fick slinka in en stund gratis så det var väl där det började... *L*

Söndag blir det dans till Kindbergs i Mörrum.
Ett av Sveriges absolut bästa dansband just nu för mig.
Lite Lasse Stefanz light över dom med countrystuket :)

De spelade ytterst sällan här nere förr men iom att Wahlströms lagt av så tror jag dom fått en del av deras spelningar o publik. 
Som tur är :D


HA EN SKÖN FREDAG!!







Kommentarer

  1. Vad mysigt.Att gå till frissan men också att vara själv. Avundsjuk kanske efter att vi är 8-10 man här i flera dagar hos oss med kalas, runt middagsbordet och takbyte. Det är ju skitbra att det blir saker gjorda men jag gillar och vara själv emellanåt.
    På dansen vill man klart ha lite i sin egen ålder hehe. Gå genast dit o sänk medelåldern!!! Ha en superfredag!

    SvaraRadera
  2. Jag drar mig alltid för att gå till frissan eftersom jag aldrig blir nöjd...beror kanske mer på hur man ser ut...

    SvaraRadera
  3. Ligga på soffan och äta praliner, det låter som en bra plan! Här varnar de för frost i natt....

    SvaraRadera
  4. Lasse Stefanz ska spela bara någon mil från mig den 29:e. På Stättared som det heter.
    Jag ska inte dit men såg reklamen.
    Vad bra att de fixar till frillan.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  5. Lena - det låter som en skön dag!! Hoppas nu att frisyren blir bra och att du har en riktigt bra danskväll ikväll!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Kul att det tog sig med Streaplers! Jag och mannen ska försöka boka in några kvällar på klassiska Ladugården i Skultuna, det var evigheter sedan vi var ute och dansade en hel kväll istället för bara en eller två danser i förbifarten.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg