Fredag....

...... har det blivit o juli går mot sitt slut i rasande fart... :(

Jobbade hela 11 timmar igår, så sinnessjukt mycket folk i det helt makalösa vädret så jag fick hoppa in i disken ef min ord arbetstid.

Så nåt kvällsbad blev det icke, det var rå o fuktig luft när jag åkte hem kl 22.
Nu märks det att det går mot höst, de ljusa försommarnätterna är ett minne blott o de sena julinätterna är svarta.

Hade planerat att åka på dans ikväll men vet inte....
Dels lär jag vara trött o sen vet jag inte om jag "klarar" det..
Det var ju där, på Logen, till tonerna av Thorleifs som jag träffade A en gång för drygt 5 år sen.
Vet inte om jag orkar med minnena.....

De spelar i Kalmar för sista gg, de lägger av ef mer än 50 år ute på dansbanorna.
Jag var en stor Thorleifsfantast för ca 20 år sen när de hade en riktig succevåg med både topplistor, radio o tv. Tyvärr har medelåldern ökat rejält med åren o det är ju en naturlig del men för mig har det inte varit så mycket dans till just dom de sista åren.

I dansbandssverige har det funnits 2 mycket speciella sångare, Tolle o så Olle i LS.
Olle med sin speciella stil o djupa röst o Tolle med sin lite höga, ljusa sångröst.

Min numera salig mormor sa alltid :

" Den där Thorleif, ska de´ va´ nåt å ha??
Sjunger som ett fruntimmer gör han, 
nä tacka vet ja´ Christer Sjögren !! " *L*

Nu är det dags att göra sig i ordning för jobb men här bjuder jag på en riktgi 70 talsstänkare, Kurragömma.
En av mina absoluta favoritlåtar som jag dansat många, många ggr till... *L*


HA EN SKÖN FREDAG!!


Kommentarer

  1. Ha ha mormödrar :)........Önskar dig en superbra jobbdag i solen!
    Dessa minnen ja. Stor kram för dem.

    SvaraRadera
  2. Sjunger som ett fruntimmer? Ja...kanske??

    SvaraRadera
  3. Ja dun Lena - efter en intensiv jobbdag känns det kanske inte helt ok.... Och jag skickar många kramar och hoppas att minnena inte blir alltför jobbiga.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg