Varannandags...

...... inlägg har det blivit.
Fattar inte vart tiden tar vägen...

Äääähummm.....
Vakna mellan 7-8, kliva upp, kissrunda med lilla Hjärtat, äta frukost, laga mat till monstren (som dom får äta när de känner för det), bädda sängen, klä mig, fixa sig iordning, åka ner med lilla Hjärtat till hundvakten, jobba, hem o hämta henne, kolla post, fixa lite hemma, kolla datorn, titta lite på tv, kvällskiss i parken,  å sen 
zzzzzzzzzznark.....

Det är den ooliiiiidliga spänningen i min vardag....
Så man bara jublar.... :(

Jublade gjorde jag icke ikväll ca 19.10..
Brände mig såinisatingens på yttre pekfingerled på vä handen.
Hade lagt av locket till en kantin med strömming i på en dubbelplatta vilket jag gjort mååååånga ggr idag.
Det var bara det att plattan hade precis varit på..

Så när jag krökte fingret om det lilla handtaget så brände det till så jä-ulskt..
Den var ju glödande het ef att ha legat på plattan.
Körde ner fingret i isbadet vi har till såserna under dagen sen kom C med kylgel å bandage så mitt finger är vackert kornblått nu.

Nu märks det att det är mycket folk i stan, vi är för långt norrut härifrån för att påverkas av just Victoriadagen tror jag.
Mer än att det rör sig mer folk runt hela ön.
Här runt Bghm o dess närhet med campingplatser osv kommer det bli rena kaoset lör-sön..
"suck"...

Nejdå, det är bra pr för Öland men det kunde va nån måtta på't ibl tycker man.
Folk lämnar ju gärna hjärnan hemma när de åker på semester..

Nu ska jag ut på en ljuvlig kvällspromenad med lilla Hjärtat...

HA EN SKÖN AFTON !!

Kommentarer

Populära inlägg