Sommaren är här !!!!!!!

I form av semestertrafik, värme o sura turister i köer....
Precis som vanligt...

En märkbar skillnad fr bara i fre när jag körde till jobbet, igår var det strid ström söderut när jag åkte norröver till jobbet å så sniglar på vägen till det.
Nu får jag åka 5 min tidigare för det tar längre tid.

Å juli har bara börjat än.... *suck*....
Nu får man planera matinköp o plocka ut cash om man behöver på tider då man vet det är minst folk..

Kunde faktiskt sluta en timme tidigare idag, idag har jag varit alltiallo..
Förberett för öppnande av matvagnen på ons, plockat ut mat o andra saker, skrivit nya skyltar.
Gick en skylttextkurs när jag jobbade på macken o har nog viss fallenhet för det.

Tycker det är kul att få till snygga, enhetliga kyltar.
Inte för jag är nån större konstnär men hyfsat rakt o snyggt blir det iaf.

Så det var skönt att komma iväg lite tidigt fr jobbet, det har varit långa dagar i hela juni.
Hade varit ännu bättre om jag inte haft huve't under armen o glömt mobilen i förklädesficken så jag fick vända tillbaka ef ½ mil.. :(
Är ju ledig imorrn  å barna e hemma nu så jag behöver den.

Så jag tog lilla Hjärtat o åkte till husse's grav..
Mamma följde med oxå.
Hittad en så fin natursten på stenstranden 15 m bakom jobbet.
Jag letade ef en hjärtformad o hittade en faktiskt.
Vid första anblicken ser man det kanske inte men den har formen av ett hjärta.

Ett något "kantigt" hjärta...
Men han hade ett "kantigt" hjärta som längst inne var väldigt godhjärtat.
Men vägen dit var kantig o bitvis hård o gav sina törnar men när man nådde längst in så var det underbart.

Jag hade kunnat "fixa" till det, närmaste granne på jobbet är en stor stenindustri men då hade det naturliga gått förlorat. Då hade det inte längre varit en natursten.

Skrev en text med en spritpenna som sitter även i regn hoppas jag.
Slängde alla mina blommor o tog hem plastkorgen.
Ska köpa nya blommor o plantera i som jag åker ner med på fre kväll innan dansen på Logen i Kalmar till Kindbergs.
Det håller lite längre med en blomarrangemang än lösa blommor.
Tog bara med en bukett rosor fr mina föräldrars trädgård, prärieklocka o nån annan lila kvist.
Blev så fint i sin enkelhet..


Denna gamla nostalgiska skylt finns i Gärdslösa på ö Öland:


Vallmo... En av de vackraste vilda blommor som jag vet..
Men plockar man dom så är de vissna inom 2 timmar..
De är vackrast där de står..


En liten humla landade i samma ögonblick jag tog bilden.. :)


Nu blir det en skål med jordgubbar o havrefras, sen en dusch.
Imorrn ska det enl utsago bli strålande väder så jag tänkte åka till Klinta för sol o ev bad..
eeehhrrrmmm..... :)

HA EN SKÖN KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Åhh, vallmo... Mycket vackert. Och stenen var fantastiskt fin! Hoppas att det blir en solig dag i morgon.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Stenen blev verkligen fin, så mycket bättre än en som skapats av en maskin. Och vallmo, jag älskar den blomman. Den skäms inte för sig!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg