En "tung" lördag...



...... var det igår........
Det blev nästan 3 tim vid stranden, Sjöstugan här i Borgholm.
Så underbart skönt att bara slappa...
En sväng på stan oxå men ingen shopping.
Allt man ser passar inte när man väl provar det :(

Gårdagens lärdom:
Gå inte ut på stan med rumpkort tunika o vita slappetrosor under...
Tänk efter före hur du är klädd under... :)

Konsekvensen blev att jag fick gå å hålla i fållen för att inte flasha arslet... :)

Skulle varit på dans men det blev inte så...
Ingen att åka tillsammans med o det är 16.5 mil att köra enkel resa o dagen hade varit "tung" med mycket minnen så jag valde att stanna hemma. Lusten för dans igår var nånstans i höjd med knäskålarna.
Visst kunde jag åkt o förträngt sorgen en stund  men man kan inte åka ifrån sig själv.
Det blir sällan bra..

Hade en vilsam kväll med lilla Hjärtat i soffan, hon zzznarkade i en timme på min mage, 17 kg hund :D
När vi vaknade av den hemska musiken till Bondfilmen på 4an så blev det en kvällskiss i parken, sen bestämde jag mig för att gå ner en sväng på stan.

Men då såg jag till att ha hotpants under.. :D

Hade inte ätit middag så jag stannade till på Himla-Gott, Uffe spelade vinyl där.
Fick sista bordet o åt en jättegod skaldjurstoast med mineralvatten till.

Efter en stund så kom 2 par i medelåldern o den ena damen frågade om dom fick ta en extra stol o sätta sig vid mitt bord.

Självklart.. !!
Så genomtrevliga människor, glada o pratsamma, kom fr andra sidan sundet.
Det visade sig att vi hade flera gemensamma bekanta därifrån, jag bodde ju där i 2 år i slutet av 80 talet.
Så det bitvis mycket tunga dagen fick ett mycket oväntat, trevligt slut.
Så kan det bli på en liten krog i Borgholm en sen julikväll...

Dagen bjuder på lite röj här hemma, dammsugning, svabba av toalett o senare tvätt ikväll.
En tur till hans grav, en sväng till mamma på sjukhuset o sen kanske träffa en ny bekantskap.
Lite ögonshopping i Kalmar, kanske hittar nåt på rea, misstänker sommarrean har startat i Kalmar o kanske t o m är snart över.
Hänger med lite dåligt... :(

Så det får bli denna söndag, imorrn är det jobb igen..

HA EN SKÖN SÖNDAG!!




Kommentarer

  1. Detsamma till dig! Och jag har kommit ihåg att ta på mig shorts idag, så det är alltid något :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt att det blev en liten vändning. Jag tycker du kunde struntat i om det flashade lite hahahahaha. Men kanske bäst så retar man ingen *S*.
    Sant som du säger att man inte kan åka ifrån sig själv,kanske för en stund men sen kommer det igen. Trevlig söndag på dig!

    SvaraRadera
  3. Du Lena, hoppas söndagen blir en bättre dag.. Och du är klok du - inte kan man fly från sig själv inte.. Kramar

    SvaraRadera
  4. Kom in på din blogg via Katja. Jättetrevlig!! Rolig, tänkvärd och lättläst!
    Sidan känns hemtrevlig och jag älskar hur du disponerar papperet så läsningen blir luftig för mig med koncentrationssvårigheter..:)
    Kram Kim

    SvaraRadera
  5. Ibland får man tillåta sig att sörja, för att orka fortsätta. Skickar varma styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  6. Vissa dagar är tyngre än andra stor kram Diana

    SvaraRadera
  7. Precis som någon skriver.... vissa dagar får vara tunga för då blir andra bättre... härlig avslutning du fick : )
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg