Nostalgiafton.....


Nu trycker ni på play å så lyssnar ni på låten medans ni läser :)
"Kom till Folkets Park.."

...... var det verkligen igår...
Så många minnen, så härlig musik..
Sånt vemod, sånt sorgeflor över det..

Så sorgligt att dom slutar, varit ett av Sveriges största dansband genom tiderna.
Men som Thorleif själv sa, det vore sorgligt om det inte vore sorgligt... 
Absolut sista spelningen blir i Växjö d 8e sept, sen är det oåterkalleligen slut.

Så många underbara danskvällar jag haft till dom senaste 20 åren!!
Han o Hasse är fantastiska med saxofonerna, det har ju varit lite av deras "grej"..

Jag hade ju under 3-4 år lite kontakt med Thorleif av o till via mejl, bara sådär ändå mellan varven på dansbanorna. Jag var en myyycket hängivet fans då fast det var helt vanliga, vardagliga saker vi avhandlade.. :)
Alltid gett så mycket av sig själv till sin publik.

Så roligt att få återse dom igår fast dansen var sådär men det hade jag räknat med.
Inte riktig mina dansvänner om man så säger, om inte mycket hög så hög medelålder på golvet.

Men efter paus tog det sig så jag fick ett gäng härliga danser, råkade bara ut för ett riktigt sjujäkla stolpskott *suck*..

Han trodde han var Kung på dansgolvet men jag blev nästan generad å hans vägnar men gott om självförtroende hade han iaf :)

Bjuder på lite bilder från då o nu.. :)

16e mars 1996, alltså drygt 16 år sen... :D


Å igår kväll, 27 juli 2012 :)


Bosse som tidigare spelade i lokala bandet Tonix...


Hasse längst till hö har varit med fr början, Kim (bas) o Jörgen (trummor) nästan lika länge..



Thorleif med sin sax :)


En 50 år lång karriär är snart slut men så är det, allt har sitt slut....
Publiken ville inte ge sig, det var allsång o handklapp in i det sista o på övertid :)
Ett fint avslut för Kalmar med ett stänk av vemod o en tår i ögonvrån...

Men visst var det tungt mellan varven, att jag inte fick uppleva det med A.....
Det var ju på en Thorleifsspelning vi träffades, en het junikväll för drygt 5 år sen...

Ikväll är det Sannex i Kärrasand.
En helt fantastisk plats vid en insjö i gränslandet  av Småland o Blekinge.

Ska börja ragga på telen o se om nån ska dit annars tror jag jag faktiskt åker själv.
Sommaren lider mot sitt slut, jag är ledig, barnen är med pappa på Gotland fortf så varför ska jag vara hemma??

Livet är här o nu...
Det går inte i repris, det har jag blivit smärtsamt medveten om..

Hade velat bjuda på en helt underbar låt som heter "Kärleken ska vinna..."
Tyvärr hittar jag den inte på youtube men får ni tillfälle så lyssna på den.

Kärleken vann till slut men jag fick inte behålla den...

HA EN SKÖN LÖRDAG!!


Kommentarer

  1. Är ledsen men Torleifs får mig att rysa av obehag. Tycker han är smått läskig.
    Kanske bra att du tog dig iväg...

    SvaraRadera
  2. Nostalgikick när du skriver Tonix. En av mina klasskompisar på högstadiet älskade dem och var med i deras fanclub! Tror knappt jag hört något om dem sen dess, men då fick jag höra allt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg