10e December....


.... och det är Nobeldagen !!
Festernas FEST !!
En dag då allas blickar är riktade mot Sverige ( i år undantaget kanske pga Mandelas bortgång o minnesceremoni..)

Då alla herrar kommer i pingvinkostymen o div ordnar o utmärkelser på bröstet, damerna frasar fram i böljande sidenklänningar, juvelerna gnistrar som laser i ögonen...
Då är det FEST !!

I år en dock avslagen historia för oss som gillar mode då varken Victoria elr Madeleine kommer, dom är ju i blickfånget för den sakens skull.
Visst är Silvia o prinsessan Christina fina men det är inte riktigt samma sak.

Ja, mycket har passerat genom åren, allt fr bröstchock med tanke på Friggebo's generösa urringning vid banketten till Madeleine's "baywatchklänning" som ingen hittills kunna "slå" till det mest märkliga o hemska "saker" som kvinnorna tagit på sig. 
Marita Ulvskog var ett skräckexempel ett år, tror inte ens hon hade tvättat håret då..

Men vad är väl en bal på Slottet... (elr Blå Hallen..)


Tja, i övr händer nog inte så mycket idag.
Skrev alla julkort igår så jag ska gå o köpa frimärken, jag måste lägga på korten till USA idag så de hinner fram till i tid, de övr räcker nästa måndag...
Man vet aldrig med snigelposten.....

Slog in julklapparna som jag köpt så dom får väl transporteras till mina föräldrar.
Kan ju hända det kommer hem nyfikna barn som klämmer o skakar på dom.. :))

Men först frukost...

HA EN BRA DAG !!



Kommentarer

  1. Jag är lite sen med julklapparna i år men jag har i alla fall inhandlat fyra stycken. *L*
    Ha en finfin dag!

    SvaraRadera
  2. Hm..jag handlat liite julklappar igår o nyss in till cdon.com. Beställde en MP3 spelare åt mannen..han önskar sej en sån. Än ska jag hitta ngt åt ungdomarna & mamma...
    Ha en fin kväll

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg