Det märks....


.... att det är tisdag... :(
Vaknade med ont i halsen....
Är dessutom innerligt trött på nonchalant fd arbetsgivare.
Att behöva tjata, tjata, tjata för att få korrekta papper för att till slut bli förbannad...
Då blev han sur-förbannad på MIG !!
Är det mitt fel att han inte kan skicka korrekta papper fr början??
Det är svenska staten som bestämt vilka papper man ska ha efter avslutad anställning, inte JAG....

Jag har fått tjata hela tiden fr det jag började till jag slutade för att få de papper som jag har rätt till o som behövs för a-kassan.
Jag som arbetstagare ska INTE behöva tala om för min arbetsgivare vilka papper han ska dra ut ur datorn o fylla i.
Har man företag ska man veta det, det tar 7-8 min om man har alla uppgifter tillgängliga att fylla i det.
Annars ska man inte ha anställda....
Nåt jag skulle ha haft inom 14 dagar efter att jag slutade har tagit över 2 månader !!!
Det är en nonchalans mot arbetstagaren så det är sanslöst...

Ont i halsen ja....
Har varit förskonad fr all form av förkylning hela hösten men nu verkar turen vara slut :(
Ont i foten/fötterna till det så är det komplett :(
Men jag ska iväg till sjukgympa i Färjestaden idag, ska se vad dom har att säga.
Om det går att göra nåt åt..
Lite ögonshopping på Köpstaden får det bli oxå.
Vill gärna ha en klänning till julen.

Annars händer det väl inte nåt sensationellt denna dag vad jag vet.
Frukost, nåt varmt i halsen, läsa dagens "Blad", en varm dusch o försöka se presentabel ut när jag åker iväg.
Får väl se om mina fötter innan dom ska visas upp oxå.

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Tror arbetgivare har lite mera att göra än att bara skriva ut ett papper.. de sköter ett företag med allt därtill

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svar till dig "Anonym":
      Uppenbarligen vill du inte ge till känna eftersom du skriver "Anonym".
      Vad jag vet så ingår det i att sköta ett företag att ge sina anställda korrekta papper inom rimlig tid. Att få ett korrekt arbetsgivarintyg ska inte behöva ta 2 mån o 3 dagar, skälig tid är 10-14 dagar.

      Radera
    2. Ja det är sant att det är deras uppgift att fxa det fortare då det inte ska ta sån tid. Dock ska man inte snacka skit om sina arbetsgivare.. detta är inte första gången.

      Radera
    3. Tyvärr är det inte "skitsnack", det är fakta o han är inte ensam om det. När jag slutade på macken så fick vi skicka det 4 ggr fram o tillbaka för att det skulle bli rätt. En gg hade han inte skrivit under det. Men som arbetstagare idag är du helt utlämnad åt arbetsgivaren, du ska ta hur mycket skit som helst på jobbet, man ska tolerera nonchalans o att man är inte ens får det du har rätt till som är LAGSTADGAT om, då anses du som jobbig-besvärlig o DET tolererar jag inte, det är jag för gammal för. . För det är inte nåt annat än nonchalans att bete sig på sånt sätt som denna person gjort men han är ju mycket välkänd för det.

      Radera
    4. Du har som sagt helt rätt i det du skriver om papperna .. dock vet jag vem din fd arbetsgivare är och han är oerhört trevlig och ambitiös :) dock beror det ju såklart på hur folk(du i detta fallet) beter sig mot arbetsgivaren... även om man inte gillar personen i fråga så är det ändå den som ger än lön så vissa saker måste man tåla (dock inte hur mycket som helst)

      Radera
    5. Men det finns en ägare till i det företaget, vi kan kalla personen för Hen så har jag inte lämnat ut någon. Hen har fr dag ETT hackat, kritiserat o anmärkt på mig. Hen är MYCKET välkänd för att vara "svår" att jobba för då det aldrig duger hur du än gör, det har en släkting till dom talat om för mig. Att få den attityden fr dag ETT gör det hela mycket svårt att jobba ist för att man får visa vad man kan o sen kanske göra små justeringar för att dom ska bli nöjda. Huvudägaren o jag hade inga större problem, det flöt perfekt när var o en jobbade på sitt håll, aldrig något större mankemang. Jag är den 1a att skriva under på dennes företagsamhet, idérikedom, förmåga att lyfta fram vissa saker. En väloljad käft som vet att användas för att få det man vill o dum är man ju om man inte utnyttjar sånt även om det är till förtret för andra.Härmed avslutar jag denna "diskussion", du har ju inte tillräckligt med psykisk kraft för att stå för vem du är. Vill du fortsätta diskussionen får du göra det privat med mig via fb. Ha en trevlig dag !!

      Radera
  2. Sådant där borde gå på rutin, det går åt mycket energi när man ska "jaga" alla papper.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Klart att arbetsgivare har en mängd uppgifter men de ska klara av alla dem. Som att skicka ett intyg de är lagstadgade att göra. Klart att man inte ska behöva vänta med det hur länge som helst, det påverkar ju ens ekonomi och även tålamod. Hoppas innerligt att du får ditt intyg snart om du inte redan fått det! Styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det Helena, det är LAGSTADGAT att dom papperen ska skrivas ut efter avslutad anställning. Det är ju inget jag själv hittat på o krävt.
      Jo, idag fick jag sista papperet...

      Radera
  4. Trist att behöva tjata om sån't ... hoppas du fått det du ska nu och krya på dig!/Mormor

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att du måste tjata dig till rätt papper. Hoppas du snart blir frist och att du hittar din klänning. Ha en fin kväll och ta hand om dig. Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Kramar i massor, det låter som att du behöver en!<3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Men usch ja vilken tisdag! Vissa dagar är så… blärk.. Och du - klart att du skall ha pappren. Punkt slut. Det har inget att göra med om arbetsgivaren är trevlig och snäll. Det väger liksom inte upp det. Pappren skall du ha. Jösses.

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg