Den gamla..


... tanten Etna är sur å grinig igen..
Hon har- har haft ett utbrott igen, vilken gg i ordningen för detta året vet jag inte.
Flygplatsen har varit stängd sen i söndags :(
Kan ju hoppas den har öppnat tills på lör när hon ska flyga hem.
Det är ju inte bara stoftet i luften utan även det som ligger på marken som ställer till det.
Det är klibbigt o blir halt när det kommer ner i större mängd.
Hon är en riktig bitch emellanåt.....

I övr har bakstugan varit öppen idag :)
Bakade ut det sista av pepparkaksdegen, jag fick 110 st hjärtan i div storlekar så nu är det gjort.
Har även bakat Chocolate ginger cookies a la Leila Lindholm.
Har aldrig gjort dom innan o det var lite småbökigt att göra dom men dom blev goda.
Så det får vara julbaket för i år.

Imorrn tänkte jag börja plocka i julsakerna lite, börja förbereda en del.
Tors middagsdags blir det Färjestaden o fotnissarna igen.
Men det har INTE gått bra...
Har haft så ont periodvis att jag inte kunnat göra fotgympan.
Orimligt ont ibl tycker jag i förhållande vad jag gjort.
Jag vet inte om inläggen har en del i det...
Men sen får dom lämna över till Borgholm, det tar nog ett tag att få ordning på det.
Jag har ju cykel-gång avstånd till sjukgympan här i stan, det lär väl komma snö så småningom o varför ska jag ut o halka på vägarna när det finns sjukgympa här i stan.

Städa av lite på fre, pynta i helgen, tvätta julbyken på sön så får det vara.
Skönt med den grova städningen till advent, räcker med att svabba av lite lätt nu.
Det är belöningen nu....

Tja... näääe..... händer inte så mycket annat just nu.....
*suck*

HA EN BRA KVÄLL !!

Kommentarer

  1. Och NU har jag äntligen hunnit ifatt lite!! Många bra inlägg du haft! Hoppas innerligt att dotra från Italien verkligen kommit fram nu och att ni umgås som intensivast nu!
    Blev lite ledsen av att läsa om det med dina fötter! Fasen också att de skall göra så ont! Inte kul någonstans!
    Du bakar och donar och står i - det låter som om det gott kan räcka till. Och u - vilka underbara foton på en liten Lucia! *ler*
    Kul också att läsa att LS sista spelning för i år för dig var trevlig. Trots julbord. Ja huva, vad folk kan bli plakat!

    Ta hand om dig och må väl! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg