Årets sista....


..timmar rullar på...
I runda slängar ca 37.5 tim kvar till 2014 !!!
Ännu ett år har passerat förbi.....
Ett bättre år än förra året även om det inte varit världsbäst...

De första 3 mån var snö, mörker, kyla o arbetslöshet.
Sen började jag jobba i april o sen var det jobb, jobb, jobb...
Mötte kärleken i början på högsommaren o sen har det rullat på.
En födelsedag jag sent kommer glömma =))
Arbetslös 1a okt igen o än har jag inte fått nåt stadigvarande jobb....
Besökte italienskan på Sicilien i okt :)
Haft en skön julhelg med alla barn o träffat släkten på syrrans 50 årsfirande.

Ett år sammanfattat på några rader...
Har haft några riktiga höjdardanser däremellan som förgyllt tillvaron.
Det var mitt 2013......

Önskningar inför 2014:
Ett stadigvarande jobb..
Ett jobb där man får social stimulans..
Ett jobb med en lön så jag kan betala räkningarna utan kallsvettig ångest runt d 28e-29e i varje månad...
Kunna handla det man behöver utan att alltid behöva leta billigaste alternativet..
Att kunna unna sig själv o barnen nåt lite, bara ändå..... 
Bara för att det är kul........
Den som säger att pengar inte betyder nåt har aldrig levt på låg a-kassa....

Dessa dagar då??
Tja, har inte gjort så mycket...
Vi har varit ute o gått varje dag.
Umgåtts med italienskan.
Hon är o klipper sig nu, hon har inte klippt sig sen aug  förra året =))
(jag liknar mest en golvmopp just nu..)

Imorrn åker hon till en kompis i Karlshamn för att fira nyår, sen vidare till moster i Lund å så flyger hon på lör tillbaka till pastalandet =))
Nu har hon fått sina favoriträtter o idag ska vi ha helstekt röding.
Utbudet var magert i vår lokala fiskaffär så det var vad som fanns..
En tur på staden får det bli, kolla lite rea, jag har inte gjort det än.
Lite tv till kvällen antar jag...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Håller tummarna för att 2014 innehåller allt du vill!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas dina sista timmar av detta år blir toppen! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg