16e December..

.... står det i almanackan o det är +7-8C..
Ur led är vädret....
Förra året var det ca 40cm snö vid denna tiden i Stockholm enl vädertjejen på Nyhetsmorgon idag.
Tja, jag klagar inte över utebliven snö, så länge vägarna är rena är jag glad...

Hade en mycket trevlig afton till LS på Sandra i lör, en hel del dans blev det :)
Men visst var det lite stökigt, julbord= rätt mycket fylla tyvärr...
Fördelen med julbord är att en del går i pausen, har man suttit sen halv 7-7 är det många timmar iaf.
Å andra sidan är berusningsgraden rätt hög på en del....
Sista LS o sista dans för i år, nu är det inget för mig iaf förrän precis på nyåret då Kindbergs spelar 3e Jan i Oskarshamn.

Söndagen tillbringades i soffan hos Kärleken, ack så skönt men "straffet" kommer på mån morgon när man inte kan sova för den skull... :)
Vi tittade på bl a "Så ska det låta", ett program jag verkligen gillar.
Men vem hade stylat Charlotte???
Jag förstår inte varför hon måste sminkas så grovt, jag har sett henne "vardagssminkad" i "bakom kulisserna på Diggiloo".
Hon är så söt när hon är mer naturligt sminkad.
I en scenshow kan vara en sak pga starka lampor o jag vet det är starka lampor i tv men för den skull kan det vara bättre med less is more..

En sväng in till Kalmar city blev det på förmiddagen, mest bara för skojs skull.
En julklapp till blev det men nu är det färdigköpt.

Lill-loppan skulle dyka upp efter skolan, det var nån klänning som skulle läggas upp.
Tänk så bra det är att ha mamma då =))

På mån har jag alla barn hemma, det är ett år sen.
Italienskan landar in Copenhagen lör 16.50, sen är det tåget till moster i Lund.
Denna gg flyger hon via Barcelona men det är enda mellanlandningen hon har.
Det är ju inte så längesen jag träffade henne men småsyskonen har ju inte sett henne elr mormor å morfar på ett helt år.

Nu blir det soffan o läsa lördagens "blad" o sen en promenad till postlådan med julkorten.


HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Du hakar upp dig på sminket, såhär du inteHÅRET? Det tyckte jag var hemskt!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg