En måndagsförmiddag....


..är en perfekt tid att handla julklappar.
Ingen trängsel i affären, inga köer....
95% av julklapparna är inhandlade, dom ska bara slås in.
Vissa lite mer besvärligare än andra men då får man vara klurig o komma på lösningar.

En skithelg har det varit.
Trött, förkyld, inflammerade ögonlock, o skitväder till det.
Jo, tjena mittbena... :(
Så dansen fick jag skita i.
Visst kunde jag fixat håret, o tagit på mig schyssta kläder o smycken men med irriterade ögon är man ingen vacker syn osminkad o med irriterade ögon ska man inte sminka sig.
Å självinsikten sa att jag inte skulle visa mig ute på lokal som jag såg ut...
Dessutom en jävla snöyra till det...

Skitväder ja...
Kärleken var illa ute i fre emiddag..
Blåsten tog tag i lilla skåpbilen o skickade in dom i mitträcket..
Hela vä front o vä sidan är uppsliten.
Tack vare mitträcke, relativt låg hastighet o inte så mycket trafik så klarade dom sig utan fysiska skador.

Psykiskt blev dom rejält omskakade.
Bilen är totalkvaddad på vä sida, det är för mycket skador för att laga den.
Jag såg den igår o jag förstår det, det var ju firmabilen han körde.
Kostnaderna för reparation överstiger vida värdet på bilen o då vill ju inte försäkringsbolagen betala.

Imorrn är det Nobel..
Blir dock en avslagen tillställning då varken Victoria elr Madeleine är med.
Det är ju kläderna o juvelerna som gör festen till den färgprakt det är.
Dom är ju trots allt i mittpunkten för just den sakens skull.
Men visst ska jag titta, det är lite speciellt med all pompa, ståt o färgprakt :)

Nix, nu ska jag ägna lite tid att slå in paket....

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

Populära inlägg