Sista rycket......


.... inför jul har startat.....
Jag som kan välja tid har redan varit iväg o handlat den mat vi ska ha i juldagarna men det var redan folk i mataffären.
Jag kommer säkert få komplettera i helgen o på mån men i det stora hela så har jag handlat det jag ska.
Bägge våra mataffärer, ICA o Netto har stängt juldag o nyårsdag o det tycker jag är bra.
Personalen måste få nån dag helt julledigt oxå.
Tänk förr när det var öppet till kl 13, kanske 14 på lör o helt söndagsstängt??
Det gick utmärkt...
Idag är vi bortskämda med att kunna åka o handla i stort sett vilken tid på dygnet som helst.

Jodå, jag åkte iväg till Färjestaden igår o fotnissarna på Medner rygg o ledklinik.
Underbar människa jag haft men nu rapporterar hon över till Borgholm så tar dom över efter nyår.
Det har ju inte gått så bra med fotgympan som tänkt så hon tittade mer ingående på min fötter igår.
Jag har ju lyckats trampa ut hälkudden så den pyser ut lite på sidorna o det ska den INTE.. :(
Nån slemsäck?? vid hälsenan var svullen...
Slemsäck i knät har jag hört talas om men vid hälsenan??

Så hon gav mig kortvågsbehandling o det var så skönt...
Som ett ultraljud med värme som ska stimulera skadad muskulatur o få igång blodcirkulation o rensa bort slaggprodukter.
Jag ska även tejpa mina fötter enl ett visst schema för att avlasta o stödja upp olika delar.
Jag har inte gjort det än men jag ska efter dagens dusch tänkte jag.

Men det kryper i kroppen på kvällarna, att ligga timme efter timme i soffan o bara dega för att avlasta så mycket som möjligt.
Spec igår efter behandlingen för att det ska få chans att börja läka.
Problemet med fötter är ju att dom används ju rätt flitigt om man så bara ska gå på toa...
Kan ju rätt gärna inte sätta mig i rullstol i 2 mån...

Denna dag då??
Tja, handlat har jag gjort, Kärleken dyker upp under sen eftermiddag.
Pynta lite tänkte jag, ska svabba av lite på sön när jag ska tvätta inför jul.
Fick tag på en Elwoodii (typ cypress-en..) igår på ICA som får fungera som en julgran i år men jag sätter nog inte slingan o glitter förräns imorrn elr sön.
Så så mycket mer blir nog inte idag....
Middag blir iaf köttpaj, sallad o ett glas gott rödvin.
Det ska sannerligen bli smaka bra !!!

Till er som tycker ni har tusen o en saker kvar i helgen:
STRESSA INTE IHJÄL ER !!!
Ingen tjänar på en totalt utslagen mamma-fru när det är jul...
Delegera, delegera, delegera...
Vi kvinnor är bra på allt men inte samtidigt...

HA EN BRA FREDAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg