Fredag d 13e...


...å det är Luciadagen.
Än har jag inte sett nåt Luciatåg på tv men jag ska titta lite senare tänkte jag.
Fredag d 13e är ju en beryktad otursdag, undra varför egt??
Nån som vet??

Trevligt luciakaffe igår med ett litet luciatåg med lucia, tärna o tomte.
Lussebulle, pepparkaka, clementiner o lite skumgodis.
Lotteri men inte vann jag nåt.. :(
Jag drar ju ner medelåldern på grannarna med sådär 25 år i snitt men en gg per år kan man ju vara lite social med dom oxå =))

Stortvätt igår så det får jag väl börja dagen med att ta hand om.
I övr händer väl inte så mycket idag..

Men imorrn är det dags för LS på Sandra i Kalmar !!!
4 tim ren lycka o glädje =))
Få träffa lite andra LS-kompisar oxå, det ska bli jättekul !!

Läste på Aftonbladet nätsida att Stefan Nykvist ska lämna Larz-Kristerz.
Mycket, myyyyyycket synd.... :(
Han tillsammans med Peter är ju frontmännen i det bandet.
Suverän på piano o dragspel o en mycket bra sångare till det.
Men om läser lite bland raderna så är han på väg att bli utbränd.
Får man inte vardagen att fungera mellan spelningarna då ska man nog dra i handbromsen.

I början var jag väl sådär förtjust i dom, dom var ju mest ett coverband som gjorde en "ploj" av 70 talets värsta tid med kläderna.
Men dom har ju utvecklats till ett kanonband sen dess.
Tyvärr spelar dom ju sällan här, då mest på sommaren på offentliga platser som Larmtorget i Kalmar o då är det ju inte så mycket dans o sjukt mycket folk så jag har avstått det.

Det är ett oerhört slitigt jobb att vara dansbandsmusiker.
Inte alla har ett helt crew som LS som roddar åt dom, dom är nog rätt ensamma i dansbandsvärlden att ha det.

Nähä, dags för lite frukost o se om jag kan leta upp nån Lucia på tv att titta på....
Avslutar med en kanske lite ovanlig LS-låt...
En påminnelse om att för alla är det kanske inte självklart med ett varmt, ombonat hem vid jul....


HA EN FIN LUCIA !!

Kommentarer

  1. Har faktiskt ingen aning om varför fredag den 13;onde anses vara en otursdag.
    Jag har förvisso råkat ut för en del eländen detta datum men nu var det många år sedan sist något riktigt jäkligt händer så inte vet jag om det var dagen eller bara allmänt otur. *L*
    Ha en fin Lucia!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har haft en fin helg. Om det varit fredagen den 13:e igår så skulle jag ha förstått varför jag hade sådan otur, eller om det var så att jag bara var klumpig. Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg