Projekt.....

.... Båddymejkåver är komplett !!
Kom nyss hem fr frissan, såååå gudomligt skönt att ha varit där !!
Härligt att få vara riktigt blond igen :)

I sön vaxade jag min ben, igår skrubbade jag huden med den ljuvliga bodyscrub jag köpte på Kicks förra fre.
Ack så len jag blev=))
Gav mina fötter lite kärlek oxå...
Igår kväll fixade jag ögonbryn m plock o lite färg.
Så nu e jag helrenoverad.... =))




Men dra på trissor sicken jäkla träningsvärk jag har idag i ben å rumpa.....
Var ju på gymmet igår ef inlinesturen o tog ett benpass.
Dom har ju monterat bort draghjälpen på smith'en så jävlar så tung stången var i knäböj...
5 kilos draghjälp gör mycket.....

Nåja, det är bara att fortsätta, i sinom tid får man inte träningsvärk längre.....
Även om det tar lååååång tid dit...
Idag har jag vilat, toppformen är fft långt borta.

Men jag mitt klantarsle tappade mobilen i golvet idag så nu är den kaputt :((
Skärmen sprack så den typ "låste" sig...
Gick in på vår tele-databutik men det går inte göra nåt åt.
Lagar den gör jag inte, den har hängt med i 1½ år o skärmen har varit si å så på sistone..
Har inte alltid "tagit" när jag duttat på den..
Å tror ni jag fått tummen ur da a** o skriva ner mina telenummer??
Faan så trött man blir på sig själv ibland....

På vissa tele så sitter touchen ihop med skärmen o eftersom skärmen sprack så funkar inte touchen heller.
Annars har ju italienskan en tele med så sprucken skärm att hon knappt ser på den men den funkar ändå.
Men en helt onödig utgift just nu...
Ska se om jag hittar nån gammal i nå skåp tills vidare annars får jag åka in till Kalmar imorrn o se på nån ny.

Det började ju en ny serie på 4an förra torsdagen som heter "Badhotellet".
Utspelar sig på sent 20 tal i Danmark.
Nu bor ju jag på en gammal badortsort så jag tycket den är rolig att se.
Kan tänka mig det var detsamma för Köpenhamnarna att åka iväg till en dansk badort på sommaren som för Stockholmarna att ta ångbåten till Öland o "frisk luft" =))

Jag är uppväxt ett stenkast fr den stora Badrestaurangen kallad Restis.
Tyvärr brann det ner sept 1973, jag var 6 år o jag kommer väl ihåg det.
Pappa har det dessutom på Super8 film =))

Det var det sista som fanns kvar av gamla badorten Borgholm, en period som sträckte sig fr 1850 ca till 1972 då bron invigdes o massturismen kom.
Men det är det jag sörjer mest att jag inte fick uppleva, Restis i sin glansdagar....
Uj, uj, uj, sicket hallaballoo det var där på 50-60- tidigt 70 tal.. =))


HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

  1. Oh, tack för påminnelsen! Jag skulle ju titta på den!

    SvaraRadera
  2. Ahhh - jättefin du blev i håret!!! Och härligt att kunna få lite träningsvärk igen! Hoppas du kan få fortsätta träna!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad fin du blev i håret, härligt att känna sig fräsch.
    Ha en fin Lördag!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg