Solen...

.... fortsätter slösa sina underbara värmande strålar på oss :D
Jaha, det har gått några dagar sen jag bloggade sist, vet inte riktigt vart dagarna tagit vägen.
I lör var det träning, sol o på kvällen gick jag en sväng till Crazy här i stan, sista kvällen dom hade öppet för säsongen.
En trevlig afton, pratade med lite folk ett par timmar.

I sön var det så dags för dans till uuuuuunderbara Per-Håkans nere i Lönsboda.
Förmiddagen ägnades åt att fixa mig i ordning, åt en lätt lunch vid 1, fixade till mig det sista o sen åkte jag strax innan kl 14.

Det var en fantastisk resa genom ett vårgrönskande sydsmåland.
Sjön Tiken vid Tingsryd.

Det tog 2 tim 40 min att köra så jag var där strax ef halv 5.
Men precis som i Vinslöv var det myyyycket hög medelålder när jag anlände, blev rätt besviken på det men det hade jag inte behövt.
Dansen började ju kl 5 men ef ett tag så ramlade det in lite yngre folk, i detta avseende 50+ =))
Å precis som i Vinslöv så var det egt inte en buggkväll men det brydde vi oss inte om.
Å ju fler som buggade, desto fler kom det till.
Å jäklar vad en del äldre herrar kan bugga !!

Jag bryr mig inte om ålder inom dansen, jag dansar hellre med nån som är 75 o grym på fox än nåt halvfullt stolpskott på 40+....
Å på en sån dans är alla väldigt dansanta..
Man får höra många små rara berättelser om dans under tiden man dansar.
Många äldre herrar har buggat när de var yngre men deras fruar kanske inte kan i dagsläget, dom blev jätteglada att få bugga med nån som tycker det är kul.
Visst, tempot är väl inte det allra högsta elr mest avancerade snurrar med dom herrarna men det är roligt ändå =))

Lite bilder fr kvällen.. :)
Foto Rolf Bondesson..
Härliga Mikael :)

Per-Håkan himself =))



Lite häng med P-H i pausen =))
Som ni ser så är det oooooerhört glamoröst att vara dansbandsmusiker ;)
(Mina egna bilder..)


Tokiga Björne =))

En av Jörgens sista kvällar, ny basist kommer inom kort.

Dessutom träffade jag en fb-kompis för 1a gg.
Hon ville adda mig i somras för hon e lika danstokig som jag o hade sett mina kommentarer på olika dans-dansbandssidor på fb å i sön så träffades vi för 1a gg.
Det var skitkul !!!
Fräsig, sprudlande glad kvinna som e lika "snabbfotad" som jag på dansgolvet ;)
Få se när vi kan sammanstråla nästa gg :)

Men hemresan var inte lika kul, fy så segt sista 6-7 milen...
Men jag var hemma strax innan midnatt o stöp i säng...

Nästa dans blir på sön, Dk Spinnrockarna i Kalmar har avslutningsdans på Logen men det är även öppet för allmänheten, vi bet bara lite högre entréavg.
Det blir dans till Excess, har inte dansat till dom innan men lyssnat via youtube så det blir nog en bra kväll.
Å så är det nära.. :D

Så igår blev det ingen träning, var lite lätt sliten i benen ef dansen o framförallt den långa hemresan...
Betalade räkningar o en del annat nödvändigt ont, ett möte o sen sol på balkongen.
Jäklar vilken hetta det var igår, rena tropikvärmen på balkongen.
Men nu ska jag ge mig ut en runda i skogen, äta lite frukost o sen till mamma o hjälpa henne med lite städning.
Sen blir det balkonghäng igen, får passa på å njuta för man vet inte hur länge det varar.

En tur till affären får det oxå bli, kylen börjar eka tom....

HA EN LJUVLIG DAG !!!

Kommentarer

Populära inlägg