Solen...

... försöker kämpa sig fram ef 2 dagars ruskgråväder.
I tis så öste ju regnet ner större delen av dagen o igår så småregnade det av o till...
Inte så varmt när jag gav mig iväg imorse vid halv 9 tiden, bara +7..

Gick trögt att rulla inlines idag, regnet o lite blåst har dragit ner skit fr träden på de förut så kliniskt rena cykelbanorna o fuktig asfalt till det.
Å maskar, sniglar o annat läbb.... :/
Ett benpass ef det så det känns i kroppen nu.
Har ju kört kondition o gymmet 3 dagar i rad nu, imorrn måste jag vila.

Bakade sanslöst goda tekakor igår, det blir det när man slänger i vad man har =))
Å då glömde jag ändå en kokt potatis i kylen :/
Fimpade 3 mjölpåsar, tog grahamsmjöl, dinkelsikt, Manitoba cream o vanligt vetemjöl.
Dom blev otroligt goda !!

Som sagt, tränat idag, ätit frukost, duschat o dragit igång tvätt.
Ett helt gäng sunkiga träningskläder, överdragskläder o annat.
Har faktiskt tagit tag i dammjakten idag, har dammsugit hela lägenheten, det var välbehövligt.
Skakat av mina sängkläder ute så det är nästan som att lägga sig renbäddat ikväll =))

En tur till affären får det bli, storhandla torrvaror.
En sats müsli ska jag rosta ikväll tänkte jag, tog slut på den i tis.
För den som vill ha receptet så kommer det här:

Blondie's Lyxmüsli


7 dl havregryn
7 dl rågflingor
2 dl cocos
1 dl pumpafrön
1½ dl havrekärnor
1 dl kross linfrö
½ dl råsocker
1 dl mandel, hackade.
1 dl hasselnötter, hackade.

2½ dl vatten
½ dl rapsolja
½ tsk salt
1 msk vaniljsocker.
ev en urskrapad vaniljstång.

Torkade tranbär
Flisad mörk choklad ca 50 gr Odense 55%

Blanda alla torra ingredienser i en stor bunke.
Skaka/vispa ihop vätskan o häll över det o rör runt så det fördelas jämt o inte klumpar sig.

Häll upp på långpanna, rosta i ugn 200C ca 40 min, (låt stå i 10 min först, rör sen var 5 min tills det är torrt.)
Om du använder en urskrapad vaniljstång, låt den vara med i ugnen o rör runt den så ger den arom till müslin.

Låt svalna helt, strö över tranbär o flisad mörk choklad.
Häll upp i en fin burk o njut till frukost elr mellis.

Middag idag får bli potatissoppa med lammkorv i, det är ju torsdag !!

Allas vår "Asta" hade ett inlägg på fb om 10 snabba frågor men jag lägger upp det här ist :

1. Främsta last: 
Nja, last å last... men choklad ligger risigt till ibland :)

2. Främsta egenskap:
Det ska väl egt andra bedöma men jag hoppas vänlighet o omtanke....

3. Borde jobba med:
Något inom mat, skriva om det elr på annat sätt jobba för mat..

4. Sover hur?
I trosor...

5. Mål under 2014:
Försöka få ett jobb, bli snällare mot mig själv.

6. Kan inte leva utan:
Dans~~

7. Livsdröm:
Att få jobba o kunna försörja mig o kunna ge barnen lite..

8. Valår:
Hoppas på regeringsskifte.
Sämre kan det inte bli....

9. Väntar på:
Jobb....
Jobb= pengar = livet blir lättare...

10. Valfri fråga:


Nu e det tvättstugetajjm....
Sen blir det soffan med dagens splitternya "Damernas" =))

HA EN BRA DAG !!!










Kommentarer

Populära inlägg