Tråktisdag......


... är det sannerligen idag.. :(
Tråkväder, mulet, kallt o regnstänk.....
Ingen sol = ingen inspiration......
Den öländska våren lämnar mycket i övr att önska... :(
Tog iaf cykeln o åkte till affären en runda o en sväng ner på stan.

Jodå, kalaset avlöpte igår, intensivt som vanligt med 12 pers i min lägenhet.
Gosade med en 2 mån bäbis igår (kusinbarn..) rackarns mysigt men ack så skönt att bara få låna ibland o lämna tillbaka sen :)
Sonen blev mest poppis hos den lille, han slocknade helt sonika på hans arm i 30 min :D
Han sov så gott så... :)

Årets bönder för "Bonde söker.." presenterades ju igår.
En man o kvinnan var över 40, resten under.
Lite väl unga en del av dom, är man 23-25-27 år så är det väl ingen "ko på isen" att skaffa en fru....
Men det är ett härligt program, där är det vanliga människor som söker kärlek...
Inga pakter, ingen utröstning, ingen mobbing...

Älskar även "Ullared", tycker dom är för härliga, spec Boris.
Man kan undra var dom hittar alla att följa, dom som återkommer gg ef gg..
Däremot så är ju dom här programmen "En stark resa..." en ren parodi på att krama ur så mycket som möjligt av ett annat program..

Tja.....näääeeeee... händer inte å mycket i veckan.
Lör är det crusing i Nybro men jag hoppar nog det i år, beror lite på vädret oxå.
Förra året så följde lill-loppan + kompis med men det regnade rejält emellan varven.

Sön är det dans i Lönsboda så jag får åka runt 14 tiden, det börjar 17 när det är sön.
Hoppas på mycket folk så det blir en bra danskväll.
Var ju sååååå danssugen i sön o så var det så lite folk på Sandra men visst, det tog ju sig men iaf.

Som sagt, en jä.....a tråktisdag är det.........
*suck*....

HA EN BRA DAG !!!




Kommentarer

  1. Ja, jag orkar inte riktigt med "Bonde söker" eftersom jag bor ju på bonnalandet där alla är precis som på programmet ;-) Men fint med kärlek är det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg