En vetenskaplig...



.... test för att hitta kärleken.
En slags "kärlekskod".....

Jag ramlade in i Henrik Fexeus program "Kärlekskoden".
En man o en kvinna ska hitta den rätta kärleken  med hjälp av div tester som ett visst utvalda personer genomgår.
För att om möjligt hitta den "kod" som gör att du får ett lyckligt liv med rätt person.

Jag måste säga det låter synnerligen torrt o trist....
Jag tror inte på den framväxande kärleken i den meningen, inte för mig själv..
Det måste spraka o gnistra fr 1a minuten, du ska kunna ta på elektriciteten...
Måste finnas en omedelbar kemi som gör dig intresserad.
Om den sen är fysisk elr mental spelar ingen roll.

Men jag känner mig som en alien....
Jag passar inte in nånstans....
Jag kan inte identifiera mig med varken kvinnor elr i samtal om förhållanden..
Är jag så udda??

Antagligen eftersom jag är så ensam...
Å de jag försöker lära känna ger ljumt intresse tillbaka....
Så länge jag driver umgänget kan det gå bra men ger jag upp då rinner allt ut..

Kan man inte vara ärlig??
Säga som det är, man behöver inte vara elakt ärlig men man kan vara ärlig...
Så mycket kan man väl ge av sig själv som ärlighet...

Jag ger oerhört av mig själv, för mycket..
Jag ger tills allt tar slut, man är tom o ensam...
För får man inget tillbaka då tar det slut..
Men jag har inget annat att ge....
Jag har ingen status, inga flådiga prylar, kan inte bjuda på stora fester, inga pengar, ingenting..
Jag har bara mig själv...
Men det är inget värt...

Till slut känns det som om man inte orkar försöka ens.
För man vet hur det slutar...
Du är ensam till slut iaf....

Jag är trött på att vara ensam...
På att kämpa mot arbetslöshet o alla problem det ger...
Att kämpa ensam på gymmet..
Att äta ensam..
Att stå vid sidan av o titta på...

När A dog, dog en del av mig själv..
Han var min bäste vän även om han sannerligen inte var nån lätt man att leva med.
Men vi visste att vi hade varandra, vi litade på varandra..
Han visste att jag fanns där, jag visste att han fanns där..
Men Ödet ville annorlunda...

Man ska leva här o nu...
Njuta av det man kan få...
Man vet inte hur länge man har kvar....

Men imorgon är en annan dag.......











Kommentarer

Populära inlägg