Vilken final !!!!!


Vilken final det blev i Lets Dance !!!!
Det var nog ganska givet att han skulle vinna, hade varit roligt att veta % satsen av rösterna.
Men Steffo var en mycket värdig 2a plats även om jag gärna hade sett Gunhild i finalen.

Men som den älskare av gammal, hederlig rock'n'roll så saknade jag det igår o har faktiskt saknat det i hela programserien.
Inte en enda gg dom har haft bugg tror jag.
Men Benjamin o Sigrid's showdans a la 70 tal var mycket, mycket snyggt gjort !!

Vad man många ggr missar här är ju faktiskt den som den s k "kändisen" dansar med, det är ju dom som på sätt o vis gör allt jobbet med att få dom göra som dom vill i koreografin.
Cecilia har alltså varit i final hela FYRA ggr nu o vunnit 3, 1a gg igår hon inte vann....

Har en bekant på fb som bor i Uppsala trakten som har åkt o åker en del båtkryssar.
Där figurerar ju dessa proffsdansare en hel del med att lära vanligt folk dansa elr grundsteg iaf.
Hon säger att Cecilia är ett pedagogiskt superproffs som ta mig faan kan få en trähäst att kunna dansa.
Nåt extra måste hon ha eftersom hon är den enda av proffsdansarna som gått till final FYRA ggr med sin danspartner.
Visst, hon har kanske haft lite "tur" med den hon blivit tilldelad oxå, att den personen faktiskt har kunnat lära sig det hon visat men ändå, final 4 ggr, det är jävligt bra jobbat av henne !!!

Det kommer nog bli en svårslagen omgång i framtiden, både kvalité o rent personligt med vilka som är med.
I år har jag inte haft en enda känsla "men va faan gör DEN där..??"
Hade mina skeptiska tankar om Patrik o Steffo men ack vad jag bedrog mig.
Förvisso så tycker jag väl Patrik var med alldeles för länge men röstas det så så blir det så..

I år har jag sett exakt varenda program o varenda dans.
Vissa andra år har man inte orkat förrän slutet då det har varit så pinsamt dåligt men hela denna säsong har varit kanon !!

Även om Benjamin o Sigrid levererade en suverän showdans så måste jag säga att Anton Hysén (2 år sen..) var snäppet bättre, han upphävde tyngdlagen flera ggr om.. :)
Så nu får man satsa på att bli "känd" så man få va med o dansa ;)

Dans blir det ikväll, kl 21 kickar vi loss till Sannex i Växjö, Folkets park !!
Sen tar det nog till 30e maj elr 6 juni innan det blir dans nästa gg.
Men nu händer en del framöver ändå, nästa lördag är det den årliga crusingen i Byhåla.

För 2 år sen var det över 700 bilar !!!
Totalt kaos i hela stan, man kom ingenstans !!
Nu har dom styrt upp det hela lite mer o antalet bilar ligger runt 500 så vi hoppas på kanonväder nästa lör.
Förra året var så isandes kallt så det var helt sanslöst..
Det förtog all härlig stämning tyvärr...

"Crusing on a Saturday night..."


HA EN HÄRLIG LÖRDAG !!!



Kommentarer

  1. Ahh - en annan har inte ALLS följt Let's Dance i år… Det verkar som om jag missat ngt… Men kul att du skall iväg och dansa i kväll - hoppas det blir kul!

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Instämmer, hoppas du får kul. Let`s dance har jag inte följt.
    ha de Fia

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg