Folkpark...


...nercabbat o rock'n'roll....
Skulle titta på reprisen av "Brolle" igår eftermiddag men nån jävla sport visades ist så jag fick se den på webben.
Gick bra men inte lika bekvämt som i soffan :)

Alltså, alla dessa underbara Folkparker..
Arbetarnas festplatser..
Det är nåt unikt för Sverige o det är så synd att alla dessa fina parker faller i glömska, förfaller o blir ett spöke av sin forna glans..

Många tycker säkert jag är en bakåtsträvare men jag tycker verkligen det är nåt att värna om.
Svenska Folkparker som är den svenska folksjälen...

Hur många av er skulle inte funnits om det inte funnits en Folkpark som era föräldrar har träffats i???
Tänk om alla dessa brädor som finns i parkerna skulle kunna tala??
Om alla de tusentals fötter som nött dansgolvet...
Om brinnande passion, om heta blickar över dansgolvet, om svartsjuka...
Om brustna illusioner, om sorg.....
Om "huttande" i bilarna, om prassel i buskarna....

Jag blir nästan ödmjuk när jag går in i en äkta loge för att dansa..
För tänk så många som dansat där....

Ikväll är det dans på Logen i Kalmar (Skälby Loge)
Det är en äkta loge där man kan se ut genom brädspringorna i väggar o tak.
Men den står kvar :))


Ikväll är det avslutningsdans på Dk Spinnrockarna men det är för allmänheten oxå.
Huskvarnabandet Excess står för musiken.
Har inte dansat till dom innan men tror det blir kanon !!

Här Excess i "Kom och gör mig galeeeeeeeeeen..."



HA EN SKÖN SÖNDAG !!!

Kommentarer

  1. Du har så rätt, folkparkerna är unikt i svensk historia.
    Även om jag inte dansat själv så har jag hängt där i min ungdom.
    Hoppas du får en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag håller med, det är något speciellt!

    SvaraRadera
  3. Håller också med! Och jag hoppas att du fick en finfin danskväll!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg