Tråktisdag...


...är det...
Allmänt segt är det idag, har inte lust med nånting...
Dessutom blåsigt o kallt ute så det är ingen höjdare.

Känner av en lättare förkylning o så kallt som det var på Logen i sön kväll är jag inte förvånad.
Jo, det blev en bra danskväll men ack så kallt det var...
Det var varmare ute....
Blir ju så när solen inte är tillräckligt varm för att värma upp luften inne som på sommaren.
Fram till paus dansade jag i långärmad tshirt men sen åkte tjocka koftan på resten av kvällen.
Men man var tvungen att hålla igång hela tiden, för så fort man stod still kom kylan.
Så jag är inte förvånad...

Svårt att klä sig denna tiden när man inte är inne längre, det är ju bara väggar o tak där.
Man skulle behöva s k funktionskläder när man dansar innan det blir sommarvarmt ute.

Men dom spelade kanonbra !!!
En mix mellan Sannex o Elisas skulle jag kunna säga.
Ett jäkla tryck var det på dom !!
Behövs nya band som får komma fram, dom som har dansbandsmusiken som grund men med lite rockigare tongångar.

Blev så sugen på nåt när jag åkte hemåt så jag gick in på en Q8 mack i Kalmar..
Macka??
Korv??
Jag var sugen på det mesta men det slutade en MiniMellan m nötter o torkade frukt å en cola light.
Stackars kille som jobbade, kommer in en trött, gnällig kärring kl 22 på kvällen, haha !!
Men han var jätterar.. :)
Å ont i fothelvetet hade jag men golvet var ojämnt..
Halt på vissa ställen, trögt på vissa så det var fler än jag som hade det faktiskt..

Hade känning av annalkande migrän hela dagen igår o var trött o frusen.
Klippte dock gräset hos mina föräldrar igår eftermiddag så nåt blev gjort iaf.
Borde varit ute en runda idag o sen till gymmet men den orken finns inte idag.

Lagade god middag igår iaf, ostfylld (4 ostar) pasta med sallad o pesto.
För en gg's skull fick JAG ringa italienskan o höra hur mycket jag skulle ha o hur jag skulle göra.
Kan inte läsa italienska.. :P
Hon sa det gick bra att frysa in överbliven pasta så det gjorde jag.
ICA har till extrapris just nu så det blir nog nåt inköp till av fylld pasta.


Gör en bädd av babyspenat, klyv cocktail-pärltomater o skär paprika i valfri färg i bitar o lägg på tallrik.
Ringla över lite Limon olivolja.
Koka pastan enl anvisning, rör ner 2 msk basilikapesto o häll upp på tallriken.
Ringla ev över lite limon olivolja till, servera med ett gott bröd.
Suveränt gott på 10-15 min !!
Jag gillar inte olivoljesmaken men denna var god med lite citronsmak men det ska va med måtta förståss...


Dagens middag blir potatismos o stekt strömming med remouladsås..
Attans gott det oxå.... :)

Imorrn är det dags att följa min äldre moster till sista vilan.....
Hon var bara drygt 81 år men borta sedan ett par år i alzheimers men det är tråkigt när leden tunnas av uppåt även om ingen lever i evighet..

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. En tråktisdag här också.. Hoppas du inte blir dålig nu och att onsdagen blir bättre! Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg