Sköna Maj....


... välkommen till vår bygd igen.....

Då var Maj här, den vackraste av alla vårmånader.
Den ljusa skira grönskan som blir när solen silas genom de nästan utslagna löven...
Men som (nästan) alltid så är även denna 1a Maj isandes kall.
Solig MEN kall, frisk vind.

Blev en kylig afton ute på Klinta igår men ack så trevligt !!
Dom tänder ju elden redan kl 20 där pga mycket barnfamiljer så jag hann även upp till Slottet o se fyrverkerierna som anordnas varje år vid Valborg.
Var lite frusen när jag kom hem så det blev en kopp varm choklad o en ljummen kanelbulle kvällen till ära.

Funderade på att ge mig ut imorse men det får vänta tills det blivit lite varmare.
Funderar på att baka lite bröd, det börjar sina i frysen, bullar likaså....
I övr blir det väl inte så mycket kanske.....

Hittade en lista hos allas vår "Asta"..
Längesen sist så jag tänkte hoppa på den :)

En gång per år:
Så fyller jag år :D
Får mycket tråkningar att jag vill fira alla födelsedagar (det är inget att fira att bli gammal, bla, bla, bla....) men jag tycker det ska firas att man fyller år.
Vare sig man fyller 12, 25, 37, 42, 50 elr 71....
En dag per år kan man få ha sin egen dag...
Sen behöver det inte va så märkvärdigt, kaffe, tårta o att man får en blomma räcker..

Hoppas jag alltid på Nyårsafton att NÄSTA år ska bli bättre....
Hittills har det skitit sig kan jag lugnt säga....


En gång per månad:
Väger jag mig...
Betalar jag räkningar :(
Tankar jag bilen... (ok, ibl 2 ggr/mån..)
Köper jag nån tidning...
Bakar jag bröd...
Vaxar jag benen...

En gång per vecka:
Noppar jag ögonbrynen..
Blir jag less på att allt jobb på gymmet o i spåret ger så dålig effekt trots att jag gör så mycket o äter så lite..
Svabbar av hemmet...
Åker på dans..(nästan varje vecka iaf..)
Ser jag saker jag skulle vilja ha men inte har råd till, allt fr nya köksmöbler till rockabillykläder å en ny tattoo....
Sms'ar jag Italienskan..
Får ångest över arbetslösheten..
Använder jag mina linser...
Sminkar jag mig..

Varje dag:

Vaknar jag ensam....
Bäddar jag sängen..
Tränar jag... 
(nästan varje dag iaf..)
Duschar jag....
Så försöker jag hitta nåt vettigt att göra...
Fejjsbookar....
Sms'ar...
Lyssnar på musik..
Tittar jag på tv...
Googlar jag...

Häng på den som vill :))

HA EN FIN 1a MAJ !!

Kommentarer

Populära inlägg