Fantastiskt...



... väder har vi nu...
Underbar varm ,slösande sol på dagarna o det verkar fortsätta veckan ut.
Det var ljuvligt igår att kunna rulla inlines i linne å hotpants 2a sept :))
Jodå...jag fyllde på med ny träningsvärk igår....(ååååh....lite stel idag..)

Men man tappar fort, jag ser det främst på hållningen fr kort tidigt i somras o på kort nu sista tiden.
Jag får en rakare siluett i axlar o bröstmuskler, har sjunkit ihop lite sista tiden.
Men det är bara å köra på.....

Ååååh.....vad det suger att få ut o springa beachen i Köpingsvik... :((
Tog upp mitt fotproblem med läkaren i fre när jag ändå var där, det problemet är ju välbekant..
Med tanke på att jag är rätt smärtfri i vardagen men att ef en danskväll så vore ju amputation med lokalbedövning lindrigt så tyckte han inte jag skulle göra det med den jämförelsen...*suck*..
-Men en vacker dag om 6-12-18 MÅNADER så vaknar du o kommer på att du inte haft ont på ett tag.... (ja, det var ju en tröstande tanke... elr inte med tanke på tiden..)
Så jag får väl hålla mig till inlines...
Å dans~~~~

Vågen stod på fantastiska 67.6 kg igår :))
Så det är inte för vikten jag behöver "bränna" fett så direkt men det är en lisa för själen att löpa därute..
Visst, jag kan "bränna" av lite löst kärringfläsk om jag vill med striktare mat o mer träning men till vilket pris??
För 5-6 år sen vägde jag 62 kilo men jag var ganska "vass" i ansiktet redan då o det lär knappast vara bättre nu.
Jag blir tunn i ansiktet, rynkor blir mer framträdande o det är inte snyggt.
Boobsen tappar all volym o händerna blir seniga....
Då får jag hellre ha lite löst hull runt magen o "trolla" bort det med ett par shapingtrosor ist när kläderna kräver det å se normal ut i ansiktet
Man har ju kommit till den åldern då man inser att smalheten inte är viktigast kanske...

Åkte till en vän igår eftermiddag o hade lite kvalitetstid.
Skönt att bara sitta å pratat lite, sällan man hinner det annars..
Så klockan var halv 8 när jag kom hem...
Hmmm, hade ju blandfärs o nötfärs i kylen, skulle ju gjort köttbullar igår eftermiddag..
Men va fasen....jag rörde ihop det å rullade å stekte 84 köttbullar !!
Tog 1½ tim totalt.
Så det blev sen middag kl 9 igår kväll, ostfylld pasta m pesto å massa frikadelli :))


Köttbullar a la Blondie :

800 gr blandfärs
200 gr nötfärs
2 gula lökar
1 dl ströbröd elr havrekli
1 dl mjölk
1 ägg
2 tsk salt
vitpeppar ef behag...

Häll mjölken över ströbröd elr havrekli o låt svälla.
Späd ev med lite mer mjölk om det blir för tjockt.
Riv löken, ett enkelt sätt att få den finfördelad o blanda samman allt.
Rulla köttbullar, stek dom gärna i smör.

Har bara ½ dl müsli kvar så jag ska rosta en omgång idag tänkte jag.

Blondie´s lyxmüsli:


7 dl havregryn
7 dl råggryn
2 dl cocos
1 dl linfrö
1 dl pumpafrön
1½ dl havrekärnor
½ dl råsocker
1 dl mandel, hackad
1 dl hasselnötter, hackade.

Blanda allt i en stor bunke.

Tranbär
50 gr flisad mörk choklad, Odense 55%

Vätska:
2½ dl vatten
½ dl olja
½ tsk salt
1 msk vaniljsocker elr ½ urskrapad vaniljstång

Skaka samman allt noga o häll över grynblandningen, rör runt så det blir jämt fuktat.
Använd skaftet av en träsked så klumpar det sig inte.
Häll ut på långpanna, rosta i 200C ca 40 min.
Låt stå i 10 min, rör sen om var 5e min under tiden det rostas.
Låt svalna helt.

Strö över tranbären o den flisade chokladen för extra lyx, häll upp i en fin burk.

Denna dag ska hinnas lite av varje....
Städa av lite här hemma, städa hos min föräldrar, försöka hinna med ett pass på gymmet..
Tvätta ikväll, packa, packa, packa....

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg