Well, I'm back....



....gott folk !!!
Å visst haaaaaar ni saknat mig ofantligt mycket elr hur?? ;)

Yes, nu är nya datorn hemma !!!
Å jäklar vad den fattar snabbt _)
Tangenten hinner inte halvvägs ner förrän det är färdigt ;)

Började få lite lätt bloggabstinens ;)
Har ju fått klara mig med mobilen i en vecka nu o det har gått men iaf....
Mycket har hänt...
Eller inte så mycket men bra saker har hänt...
Fick ett telesamtal i sön om jag ville jobba denna veckan inför Skördefesten som börjar idag.
Å det klart jag ville :D
Men det slutade med att jag blir anställd fr o m måndag, för hur länge vet jag inte.
1-2-3 mån elr längre, inte en aning men det bryr jag mig inte om nu.
Jag slipper a-kassan o af ett tag o får jobba.
Få en vettig vardag, jobbarkompisar, en lön mm.......
Vem vet, jag kanske blir kvar av bara farten ;)

Å nästa vecka är det ju kryssning.... :D
Den var ju bokad sen 3 v tillbaka o betald men så är det, man kan ju inte veta i förväg o det är inga problem.

Men idag har 18e upplaga av  Ölands Skördefest sparkat igång å jäklar vad folk det är redan....
Regnet öste ner på morgonen men det har klarnat upp o varit jättefint idag..
Hoppas det håller i sig över hela helgen, 90% av allt är utomhus.
Besökarna kan ju gå å värma sig med jämna mellanrum men de som jobbar med det o står ute från tidig förmiddag till sena natten är det värre för om det är skitväder.

Nu är det laddat till tänderna precis överallt, i varenda avkrok o buske inför helgen..
Imorrn tidig kväll ska jag en sväng runt graven, sen till Eriksöre bygata..
När den har ett helt eget uppslag i skördetidningen, då är det värt ett besök.
Bygatan är bara 200 m lång men förvandlas till en fantastisk fest !!

Men än är det ett tag tills dess..
Har bakat en rulltårta ikväll, ska göra skördebakelser till jobbet imorrn.
Bara vipsa grädde o dekorera imorrn bitti :)
Ska jobba några timmar på lör också men sön måste jag vara hemma o ledig.
Eftersom jag jobbar mån-tis så måste jag börja packa inför kryssen o lite annat..

Nu när jag börjat jobba får jag försöka planera om min träning, denna veckan har det skitit sig ordentligt kan jag säga..
Jaja, får ta en veckas inkörning på det...

Å den underbara sonen kickade igång storasysters moppe idag som ingen kört på 4 år !!!
Nu vill han minsann ha den...tsssssss...... :P
Jo, veteranmoppe är ju fränt , en liten Vespa Piaggio :)
Ja, jäklar vad hon puttrat fram på den till å från stallet när hon bodde hemma :)
Det blev många mil däremellan på de åren hon hade den.
Jaja, får se hur länge intresset håller i sig för honom.....

Nä, nu ska jag gå å göra vaniljkräm till bakelserna..
Å en jäddrans tråååååkdisk... :P

HA EN FIN KVÄLL !!!


Kommentarer

  1. Klart jag har saknat dig:))
    Grattis till jobbet så härligt för dig.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående: klart jag saknat!!!! Otroligt roligt att du fått jobb!!! Och kul med Skördefest och kryssning! Härligt!

    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg