Sverige...


.... vaknar upp idag med ett maktskifte.....
Jag brukar inte engagera mig politiskt i varken diskussioner elr aktivt, alla har rätt att tycka som dom vill.
Nu blev det maktskifte o det får man respektera.

Men jag somnade o vaknade med en olustkänsla i kroppen...
Inte för maktskiftet för det hoppades jag på utan för en del av mina vänners statusuppdateringar på fb.
Vissa hade jag redan räknat ut innan men spec en person, jag blev totalt chockad....
Hur man kan häva ur sig såna haranger av smädelse inför maktskiftet, hur vi som röstade för det uppenbarligen är totalt dumma i huve't, inkompetenta, lägre stående varelser som uppenbarligen inte borde fått rösträtt....
Så ca 3 miljoner av Sveriges befolkning är tydligen totalt inkompetenta latmaskar som bara vill leva på bidrag...
För så många röstade enbart på socialdemokraterna.

Jag trodde denna person var en sansad o vettig människa som respekterade andras åsikter med tanke på att denna tidigare predikat allas rätt i samhället vad det gäller homosexuella, nationalitet mm..
Men ack så fel jag hade....
Tyvärr är den personen inte ensam.....
Sånt gör mig rädd, en sån intolerans är livsfarligt...

Jag hoppas på ett humanare Sverige, där alla människor är lika mycket värda, det är det inte idag som det ser ut.
Där även människor i utkanten o utanför samhället får respekt.
Jag hoppas Försäkringskassan görs om helt o hållet, idag är den ett skämt.
Människor får vänta i månader på ersättning om dom får nån överhuvudtaget.
Bara i min lilla blogg o fb värld så har jag flera vänner som slåss mot dom för rätt till ersättning, för fördröjda ersättningar, som är tvungna att leva på föräldrar, anhöriga o vänner under tiden.

Jag jobbar gärna för en som är sjuk o inte orkar än att dom ska hetsas tillbaka till en arbetsmarknad som den som är idag.
Det är illa nog för oss friska o arbetsföra att hitta jobb....
"Fuskare" kommer alltid finnas, oavsett regering...
Jag hoppas Löfven har is i magen o sätter rätt personer på rätt post.
Ni kommer väl ihåg spektaklet i början på M's styre??
Ministrar tillsattes o sparkades på löpande band i över ett år..
"Skandalerna" duggade tätt....
Jag hoppas innerligt vi slipper det denna gg'n.....

Å jag tror inte alla SD's väljare är rasister o nazister men nåt är fel i samhället när så många röstar på dom.
95% av dom är säkert rädda, osäkra väljare som inte känner sig hemma i nåt av de andra partierna.
När de andra partierna vänder ryggen mot SD så vänder dom oxå ryggen åt dom väljarna.
Deras framgång borde bli en väckarklocka för de övriga.
Å med detta så avslutar jag valet...

Solen skiner, jag börjar komma ut på andra sidan snor-å-bacilldimman.
Skönt att inte längre hosta upp lungorna, jag hoppas kunna återgå till gymmet i mitten-slutet av veckan.
Det är bara att börja om på nytt igen.. :(

Denna dag händer nog inte så mycket...
Frukost ska intagas nu, sen får man se vad som sker....

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Har oxå reagerat på folks statusuppdateringar på FB, inte roligt att läsa alls.
    Ha en fin dag, här skiner solen!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg