Minns...


...i november, den ljuva september......

Ja, aldrig har väl den visan passat bättre än nu !!!
Helt ljuvliga dagar med slösande sol, hoppas det håller i sig över nästa helg när det är Skördefest här på Ö'a...

Såhär på höstkanten kan det kul med lite ny makeup, det ger den berömda guldkanten i vardagen.
Tycker det är kul att hålla koll på trenderna o se hur makeupfärgerna växlar.
Är ju medlem i Kicks så jag får en tidning med jämna mellanrum o dom har generösa klubberbjudanden.
Jag ska ju ut å åka båt om exakt 2 veckor o då finns det ju taxfree att tillgå.
Misstänker starkt att jag kommer tillbringa en bra stund där sniffandes på dofter, testa färger o krämer.

Själv är jag "kall" i färgerna, bruna, bronziga toner ser konstigt ut på mig.
Däremot lila, gråa, frostigt pärlemor o metallgröna passar jättebra till mina ögon.
Svala toner av rosa-persikorosa med lite lyster i är perfekt rouge för mig.
Inte för jag har gjort nån färganalys utan jag tror att dom färgerna du trivs i passar du i.
Likaså vad det gäller kläder, trivs man inte i färgen så passar du sällan i den heller.

Som alltid på hösten så är mustiga färgerna på läpparna hett...
Men för att det ska sitta snyggt krävs mjuka, smidiga läppar o här är mitt universalmedel, Tender Care fr Oriflame.
Läker det mesta, smörj på kvällen om du har en spricka i mungipan o på morrn är det läkt.
Torr, narig hud under näsan när man e förkyld, likaså, smörj innan du lägger dig så slipper du ha ont.
Vitamin B salva funkar oxå...






För mig är det i mörkaste laget, munnen blir "snörpig o hård".
Min favorit på rött läppstift är Isdaors matt lipstick Red Carpet.
Trodde inte att ett matt läppstift kunde vara så mjukt o ändå sitta som berget.
Ofta är dom väldigt fasta i konsistens o ganska torra så läpparna dras ihop som skrynklat papper ef ett tag men inte detta.
Å det finns en röd färg för alla, man ska bara hitta den, be gärna om hjälp, dom är duktiga i makeupbutikerna.


Trots alla färger så finns även den "nakna" makeupen där lyster gör det mesta.
Ack så snyggt det oxå. spec till vardags..


YSL har ju kommit med en ny version av den klassiska parfymen Opium som heter Black Opium.
Hade en gång en flaska men den är slut sen många herrans år tillbaka...
Nu kan det ta 1-2 mån från dess man ser annonserna i tidningarna tills det är ute på marknaden, iaf  i småstäder men jag hoppas kunna hitta den i taxfreeshopen på båten o åtminstone få sniffa på den...



Guldkanten i vardagen är såå viktig, spec nu när det går mot mörkare tider.
En god parfym en vanlig tisdag, en fin servett till frukosten en torsdagsmorgon osv...
Lite varje dag gör den grå vardagen lite lättare...

Nu ska jag snöra på mig mina inlines o ge mig ut en runda o sen till gymmet för ett ben o ryggpass, 2v sen sist... suck...
Det är bara att börja om igen....
Å som grädde på moset har jag splitternya ELLE att läsa-titta i när jag kommer hem.....

HA EN BRA DAG !!!


Kommentarer

  1. *ler* Hej du - NU är tant tillbaka! Hoppas du har det någorlunda väl denna september. Visst har det varit rent magiskt väder? Kul att läsa lite om make-up. Du an såååååå mycket mer om det än jag. Jag kan tyvärr nästan inget, mest för att jag nästan aldrig målar mig. Lite eyeliner och mascara bara.

    Ha en fin fredag! Kram

    SvaraRadera
  2. Du o väninnan B i Värmland har mycket gemensamt. När hon snackar kläder o smink ser jag ut som en fågelholk. Får ibland smink av henne o har ingen aning om vad jag ska ha det till om hon inte förklarar, hahahaha
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Kläder smink och mode är en av mina intressen. Det är jätteroligt
    Vilken fin höstbild.
    Ha en skön dag.
    Pss...Jag kör alltid Chanel i parfymväg som står för stil.

    Hejsvejs!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg