Jodå...


....håller på å hostar upp lungorna men annars är det rätt ok under omständigheterna.....
Värst är det sen kväll-tidig natt o när jag vaknar på morrn.
Tyvärr har jag bara Mollipect då jag inte tål Cocillana pga morfinet men visst hjälper det till viss del..
Det mesta av snuvan har gett sig, skönt att slippa bli söndertrasad under näsan av allt snytande, det gör så ont.

Händer inte så mycket om dagarna, var uppe hela dagen igår förutom en timmes sömn på soffan.
Tv, tv, tv å dator är det som gäller som tidsfördriv...
Ska försöka komma ut en sväng nu o få lite frisk luft, komplettera lite fr affären.
Är dåligt med matlagningen men får försöka ikväll iaf...

Bakade brödkakor igår o kokade äppelkräm iaf, alltid nåt men nu får det vara med bakning ett tag.
Imorrn ska det saneras fr sjukbaciller i både sängen o övriga hemmet.
Så kanske det går liiiiite snabbare å bli frisk när man inte ligger o snurrar i sjukbacillerna o återinfekterar sig....

Jag har ju redan förtidsröstat men Marcus Oscarsson, Tv4, får nästan valet att verka roligt.
Han har en fantastisk inlevelse när han berättar, gestikulerar o analyserar, jag såg honom imorse.
Dessutom väldigt välartikulerad o oerhört välklädd.
Jämte honom såg Hasse Aro ut som en lodis......

Tror nästan jag ska se slutdebatten ikväll, jag har inte sett en enda för det är bara käbbel för det mesta.
Jag har ju redan valt men för skojs skull, det blir ju alltmer amerikansk stil över det hela.
Det är person mot person, inte så mycket partierna som avgör.

Nästa val får bägge mina tonåringar rösta, italienskan har ju inte befunnit sig i Sverige sen hon fick rösta så hon har ännu inte gjort det.
Sonen får ju faktiskt rösta det år han fyllt 18, lill-loppan hinner bli 20 innan det är dags.

Nähä...dags att ta sig en uppryckning, ge mig ut, få lite frisk luft o sen försöööööka åstadkomma nå vettigt idag mellan hostattackerna....

HA EN SKÖN LÖRDAG !!!






Kommentarer

  1. Usch, det var en seeeeg förkylning, det där! Hoppas på snabbare bättring!

    SvaraRadera
  2. Ojoj du får krya på dig.
    ha de Fia

    SvaraRadera
  3. Usch för en sådan hosta, det är jobbigt.
    Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg