Twin Lake Run...

... är ett bilevent som är i september nere i Jägersbo utanför Höör i Skåne.
Det var både fre-lör o på fre kvällen så var det rockabilly inne i danslokalen.
Så det var att snabbt hoppa in i duschen när vi kom från Köpenhamn o sen bege sig till Jägersbo.

Det var både The Playtones o Emmylou and her rythm boys o ett amerikanskt band som spelade.
Playtones är ju välbekanta, både för mig o många andra o Emmylou var en ny bekantskap.
Men jäklar sicken pipa hon hade den bruden !!
Dom var inte så gamla o redan så bra så det var kul !!
Svante Grundberg var DJ's :))
Inte så mycket folk till att börja med men det fyllde på raskt.
Tyvärr blev det inte så mycket dans, dom få som kunde bugga var upptagna o de andra rätt "vältankade" om man så säger...
Men ett jäkla drag på scen var det !!



Hade hoppats på att kunna träffa några bekanta från en gemensam intressesida på fb men det blev bara en men så jättekul å få prata med honom live s a s.
Samma härliga människa som man fått uppfattningen om via fb..

På lör gick ju själva rallyt men det var ju redan kl 9 på morrn.
Dom kör en slinga på ca 7 mil runt de två tvillingsjöarna Ringsjön.
Ett helt fantastiskt väder å cruisa runt i, så avis på alla som åkte nercabbat....
Så jag tog mig dit framåt eftermiddagen för att titta på alla bilar när de återkom.
Så sanslöst fina bilar så man blir alldeles stum....

Min vän fr facebook bil... :))
Så läcker Hot Rod !!












Rätt festlig cover för reservdäcket :))

Bröllop var det oxå denna dag, jag såg dom, dom var så otroligt fina....

Så vackert att vigas vid en sjöstrand......

Fanns mycket grejer till försäljning.
Detta tyget hade passat som gardiner i mitt kök :))

Shoppade lite oxå, bl a denna skjorta av Fanaticashop, hemvist i Vimmerby.
Tycker trycket var läckert på ryggen o så köpte jag en film, 
Rockabilly-Känslan som aldrig dör...


Senare på kvällen var det dags för LS på Björka Loge...
Här med bästa LS kompisen Karin o hennes man Stefan som höll i mob.

Som alltid så är det lika ljuvligt varje gg att gå på LS, att man kan bli så genuint lycklig i 4 timmar.

Söndagen vilade jag tills det var dags att åka hem, hade gräsligt ont i halsen... :(
Gjorde ett stopp i Karlshamn hos en dansvän o fick middag.

Igår blev inte mycket gjort, så trött o allmänt "sjuk"...
Blev lite snuvig igår kväll så jag vaknade totalt genomförkyld idag..
Har dessutom fått ett utbrott av rabies under natten :(
Å jag som satsat på ett verkligen dra igång på gymmet denna veckan men det sket sig, som vanligt..... :(
Jaja, bara att genomlida det, finns inget annat att göra...

Klockan är halv 12 o jag har inte ens ätit frukost men ska göra det nu o sen en dusch så känner jag väl mig bättre...
Packa upp sista kläderna, orkade bara inte igår...

HA EN BRA DAG !!!

Kommentarer

  1. Vad roligt att du buggar! har du sett dom har bugga?! =) dom verkar duktiga! https://www.facebook.com/video.php?v=10154709601005182

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg