Halva......


...... september har passerat..
Kvällarna blir mörkare o mörkare...

Har varit nere hos mina föräldrar idag, strök tvätt åt mamma o cyklade o handlade åt dom.
Tog hem en halv kasse äpplen så fingrarna e alldeles snörpiga av äppelsyran nu.
Har kokat en skål m äppelkräm o bakat en äppelpaj med cocostäcke.
En enda paj ska jag ha i höst iaf !!!
Det går ju att portionera upp den när den svalnat o frysa in bitar.
Å med kallrörd vaniljsås är det enkelt att göra precis så mycket vaniljsås man vill ha.

Har sökt 2 jobb idag så får man se vad som händer...

Just nu är det stiljte på dansen men suget ef en bra kväll är hårt....
Emmaboda o Jägersbo var ju inte danskvällar i den bemärkelsen.
Inte heller LS är ju det...
LK spelar i Skåne till helgen men det blir för långt, 24 mil ENKEL resa..
Men faan vad det svider att det är så långt.. :(

Men det var likadant förra året i september, fr1a sept till 18e okt var jag inte ute en enda gång....
Många tar semester, sommarställena har stängt o vinterställen har inte riktigt öppnat.
Visst finns det men inte det jag tycker är värt att lägga pengar på, då väntar jag hellre..

Men d 1a-2a okt blir det danskryss, för 1a gg i mitt liv !!!
Viking Cinderella blir det !!
Nonstop med de 2 bästa banden i Sverige, PH's o Sannnex.
Men sen rullar det på....
Redan d 4e okt är det dans i Oskarshamn till Kindbergs-Dreams.
Aldrig dansat till Dreams så det ska bli intressant att se vad dom spelar för typ av dansbandsmusik.
Sen blir det både Nybro o Karlskrona ef det så oktober blir en bra dansmånad :))

Men innan dess så har vi fantastiska Skördefest här på ön, nästa helg tors-sön.
Ska ni komma till Öland nån gång så är det då !!!
Helt fantastiskt med all mat å hantverk, rent magiskt med alla tusentals pumpor, halmbalar o marschaller som lyser upp höstmörkret.
Men man måste ha tålamod o gott om cash..
Ute i ladorna finns sällan el så det är oftast kontant betalning o köer till tusen, enn'  får inte ha brått :))
Förra året jobbade jag fr tidig förmiddag till sen natt så det enda jag såg utöver jobbet var fyrverkeriet i hamnen på lör kvällen.

Ett fantastiskt fyrverkeri, dom släcker ner hela hamnen för bättre effekt.
Tusentals med människor länge hela hamnvägen för att titta på det.

Men på fredagskvällen får det bli Eriksöre bygata, har varit där ett par ggr o det är helt otroligt !!
En pärla att besöka, man behöver inte åka nån annanstans...
Fredagen o fre natt är det ju sö Öland som regerar iom konstnatten.

Men det är en dryg vecka kvar innan dess...
Är väl såpass bra nu så jag ska försöka mig på gymmet imorrn..
Det är bara å börja om igen.. :(

HA EN BRA DAG !!!



Kommentarer

Populära inlägg